11 декември 2019
  •  Говорят медиците

Паяци, които могат да променят цвета си

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 13 април 2015 в 10:5927330
isumenoides formosipes Снимка: www.spiders.us

Учени от Ball State University (САЩ) са установили, че паяците-крабове от вида Misumenoides formosipes могат да променят цвета на тялото, за да се слеят с околната среда, когато ловуват. Проучването е докладвано в списание Ecological Entomology, съобщава сайтът phys.org.

Тази рядка за паяците способност е била открита от ентомолозите по време на теренни проучвания. Паякът Misumenoides formosipes е един от малкото същества, които могат обратимо да променят цвета на тялото си, за да се слеят с фона и да станат невидими за потенциалните жертви.

Женските Misumenoides formosipes могат да променят цвета си от бял до жълт и обратно, маскирайки се като различни видове цветя и дебнат от засада.

Интересно е, че белият цвят много по-трудно се постига от паяците - те го правят няколко пъти по-бавно, отколкото прехода към жълто.

Освен това, този вид паяци-крабове е един от най-забележителните примери за полов диморфизъм при животните - самките са по-тежки и по-обемисти от самците около 20 пъти.

Misumenoides formosipes Снимка:  Jon Armstrong