05 декември 2022

Първата снимка на телескопа "Джеймс Уеб" на Юпитер вече е публикувана със зрелищни детайли

Направено по време на фазата на въвеждане в експлоатация, това е първото наблюдение на Слънчевата система, за което знаем от JWST

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 13 юли 2022 в 14:23 135570
Юпитер, както се вижда от JWST в доклада за въвеждане в експлоатация. Кредит: NASA, ESA, CSA, STScI

Екипът на космическия телескоп "Джеймс Уеб" (JWST) пусна първите пет изображения на своите научни цели вчера и те са впечатляващи. Хората искат повече, така че не е изненадващо, че дори тестовите изображения, направени по време на фазата на въвеждане в експлоатация, сега будят интерес.

Сред тях има някои хубави изображения на Юпитер, направени от NIRCam (Near-Infrared Camera) - камера за близка инфрачервена светлина – и въпреки че може да не са толкова привлекателни като обработените, те вече разкриват колко мощен ще бъде телескопът.

Изображенията с експозиция от 75 секунди показват облачните ивици на Юпитер, Голямото червено петно, тънките пръстени на планетата и някои от нейните луни. Но нещо, което е наистина изключително, е, че луната Европа хвърля сянката си върху Юпитер (точно вляво от Голямото червено петно) и телескопът е достатъчно чувствителен, за да я забележи.

Говори се, че първото пълноцветно изображение на цел от Слънчевата система ще излезе утре, така че може да видим отново Юпитер с още по-великолепни детайли.