Първото генно модифицирано клонирано куче бе показано в Китай

Наука ОFFNews Последна промяна на 08 юли 2017 в 11:04 9256 2

Китайски учени твърдят, че могат да започнат масово производство с помощта на генното инженерство на "суперкучета" чрез клониране след успешното създаване на това пухкаво малко кученце на снимката, съобщава DailyMail.

Кучето е наречено Ланг Ланг, от порода бигъл е и е клонирано от учените от Sino Gene, биотехнологична компания със седалище в Пекин.

От компанията заявиха, че то е първото по рода си в света, тъй като е клонирано от генетично модифициран родител.

Мъжкото кученце е родено на 28 май в лаборатория на Sino Gene. Бащата на Ланг Ланг, Епъл, е роден в същата лаборатория на 29 декември 2016 г..

Баща и син: Ланг Ланг е клонинг на Епъл, които са създадени от Sino Gene с помощта на клониране и генна нокаут техника. Горните две снимки показват Ланг Ланг (вляво) и Епъл (вдясно), когато са на девет дни

Епъл е създаден, за да бъде лабораторно куче, за да могат изследователите да изучават причините и да лекуват атеросклерозата, медицинско състояние, при което артериите се запушват с мастни вещества.

Учените са използвали техниката нокаут на гена*, за да създадат Епъл. Те са взели соматични клетки (клетка на жив организъм, която не е репродуктивна) - от здраво куче и модифицират един от гените, така че Епъл е роден с високо ниво на липиди в кръвта.

*Нокаут е генетичнa техника, при която даден ген или група гени се правят неработещи за организма (нокаут организъм). Нокаут организмите или просто нокаутите се използват в изследването на гени, чиято секвенция е установена, но имат неизвестни или недостатъчно известни функции. Изследователите правят сравнение и анализ на разликите между нокаут организма и нормалните организми (обикновено лабораторни мишки и плъхове).

Въпреки че южнокорейски учени са клонират кучета от 2005 г. насам, със създаването на Ланг Ланг, Sino Gene заяви, че е първата компания в света, която може да клонира генно модифицирано куче.

Sino Gene заяви, че технологията ще даде възможност на своите изследователи да направят "супер кучета", след което да ги копират серийно. Технологията може да помогне за по-нататъшно проучване на генетичните лечения. Горните снимки са направени, когато Ланг Ланг (вляво) и Епъл (вдясно) , когато са на 28-дневна възраст.

Стефан

09.07 2017 в 01:32

Бе, то и някви американци правиха бойни свръхбактерии, за да изтрепат ненужния им свят, пък като ги пуснаха в природата - те измряха.
Китайците ядат кучета. А дано генно модифицират куче, което да се самоклонира, и да изяде тях.