Първото животно на Земята вероятно е било морска гъба

Наука ОFFNews Последна промяна на 24 февруари 2016 в 15:11 11726 2

Кредит wikimedia

Първото животно, което се е появило на планетата, е много вероятно да е било морска гъба Porifera, според генетичен анализ.

Новите генетични анализи, направени от изследователи от Масачузетския технологичен институт (MIT), потвърждават, че морски гъби са източник на органична молекула, намерена в скали на възраст 640 милиона години. Тези скали значително предхождат камбрийския взрив, период, през който са се появили повечето групи животни на планетата от преди 540 милиона години, разказва Рhys.org.

Докладът със заключението, че морските гъби може да са били първите животни, обитавали Земята е публикуван в Proceedings of the National Academy of Sciences.

Учените са изследвали липида 24-изопропилхолестан, една модификация на холестерола. Той е открит в скали в Оман от периодите камбрий и докамбрий в големи количества. Този липид се произвежда от редица съвременни гъби и водорасли. Бил е идентифициран гена (SMT), отговорен за производството на 24-изопропилхолестана в миналото.

След като били сравнени геномите на 30 организми - растения, гъби, водорасли и морски гъби, оказало се, че само няколко вида водорасли и гъби имат този ген. Изследователите са установили, че необходимото му допълнително копие за първи път се е появило именно при морските гъби и точно преди 640 милиона години.

Затова по всяка вероятност, тези същества са най-древните животни на Земята.

25.02 2016 в 18:26

Морските гъби нямат нищо общо с "царство гъби" , в което са печурките, които берем в гората, мухълът по хляба и т.н.
Те са най-простите многоклетъчни. А като "животни" се определят от начина си на хранене - те не фотосинтезират.

25.02 2016 в 18:16

Гъбите не са живи животни. Те са си отделно царство.
Може би сте имали предвид живо същество или организъм.