21 октомври 2019
  •  Говорят медиците

Подводни роботи помагат в спасяването на Големия бариерен риф (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 12 април 2019 в 00:207510
Снимка: pixabay

Екип австралийски учени са разработили подводен робот, който да доставя коралови ларви в Големия бариерн риф, с надеждата, че това ще помогне възстановяването на рифа към предишната му сила и красота, преди да бъде унищожен от климатичните промени, съобщават Futurism.

Дронът, наречен LarvalBot, е по-приятелска версия на подводния дрон, използван досега за улавяне и убиване на хищниците-врагове на коралите, този път вариант, който да помогне на възстановяването на рифовете.

Създателите на проекта виждат работата си подобна на наторяването на ливада. Само че вместо върху трева, те работят върху красива и сложна подводна екосистема.

За да "засеят" наново кораловия риф с ларви, учените трябва първо да си намерят "семена". През ноември, те събират милиони коралови сперматозоиди и яйцеклетки, за да постигнат това, което те наричат "ин витро оплождане за корали".

Първото засяване LarvalBot осъществява през декември. Сега учените планират втора експедиция, която да съвпадне с естествения размножителен период на коралите, което ще бъде през октомври или ноември.

Когато настъпи моментът, LarvalBot ще се потопи, изпускайки милиони ларви, за които учените се надяват, че ще могат да се закачат и развият като нови корали.