15 юли 2020

Преди да си излюпят яйцата си, пингвините трупат екскременти (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 29 април 2015 в 17:02 28390
Снимка: searchengineland.com

Пингвините използват екскрементите си, за да стопят снега при гнездата си. Това е установено с помощта на един и половина милиона доброволци от интернет.

Доброволците, които са участвали в проекта на университета в Оксфорд "Наблюдение на пингвините" (Penguin Watch), са разгледали повече от 175 хиляди снимки със странно или необичайно поведение на птиците.

Подбраните снимки са помогнали на зоолозите да определят, че пингвините се скупчват на големи групи преди снасяне на яйца. Като резултат екскрементите оцветяват гнездата в тъмни цветове и така повърхността привлича повече топлина от тази, покрита със сняг.

През 2015 г. учените планират да представят на доброволците още около половин милион изображения. По време на размножителния период ще се правят снимки всяка минута.