25 септември 2020
Категории
  •  Космос
  •  Физика
  •  Науки за земята
  •  Биология
  •  Медицина
  •  Математика
  •  Научни дискусии
  •  Разни
FACEBOOK

През 2023 г. ще започне производство на свръхзвукови лайнери

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 17 ноември 2015 в 14:53 47303
AS2 на «Аерион» и «Еърбъс» ще бъде сравнително малък и ще се задоволи да развива свръхзвукова скорост само над океана. Снимка: Аерион

„Аерион”, производител на свръхзвукови самолети, поддържан от тексаския милиардер Робът Бас, ще избере място за нов завод в първото шестмесечие на идната година, съобщи Блумбърг. Целта е производството на по-бързи от звука лайнери да започне през 2023 г.

През 2016-та компанията ще търси доставчици за частите и производител на двигателите.

От години е на дневен ред възраждането на свръхзвуковата авиация, след като френско-британският „Конкорд” се „пенсионира” през 2003-а,. Но сега това е първата стъпка с конкретни срокове, договорености и действия.

След „Конкорд”, припомня Блумбърг, кандидатите за разработване на свръхзвукови пътнически самолети се обърнаха към бизнес класата. Те се надяват на новите технологии и на по-тясна ниша - да привлекат богати клиенти и висши мениджъри, чиято работа включва чести пътувания по света.

Партньорът на „Аерион” е поделение на „Еърбъс”. Вече са направени предварителни проекти за компоненти като крилете, фюзелажа, колесниците и горивната система.

„Ние виждаме ясни и осъществими технически решения за проектирането на свръхзвуков пътнически самолет и реалистична пътна карта”, е заявил вицепрезидентът на „Еърбъс ES” Кен Макензи.

Двете компании са представили проекта си на браншово авиошоу в Лас Вегас.

За своите производствени съоръжения „Аерион” има нужда от около 40 хектара площ, близо до летище в САЩ с писта, дълга поне 2700 метра. Планът е строителството на завода да започне през 2018 година.

Целта на Аерион е първият пробен полет на AS2 да бъде пред 2021 г. Работата по проекта е започнала през 2002 г., но е временно е спряна заради финансовата криза от 2008 – 2009 г.

Обявеното миналата година сътрудничество с „Еърбъс” увеличава шансовете на „Аерион” да построи частен самолет който може да разбие звуковата бариера.

Идеята на проекта за AS2 е ефективно да се лети по-бавно над сушата, където скоростта е ограничена заради силните гърмежи при пресичането на т. нар. звукова бариера. Над океана самолетът може да ускорява до 1,5 Маха (т.е. 1,5 пъти колкото скоростта на звука в неразреден въздух) или 1200 км/ч.


AircraftDesign.eu 18.11 2015 в 10:34 3
+ 3
- 0
Скоростта на звука зависи от температурата на въздуха (на медиума в който се движи). На морското равнище при 15 градуса по Целзий тя е 340.3 м/сек. или 1225 км/час но на 15000 - 20000 метра полетна височина (тропопауза) температурата рязко се понижява до -51 градуса и скоростта на звука е около 800 км/час.
Alex 18.11 2015 в 04:25 2
+ 1
- 2
Доколкото си спомням скоростта на звука е около 1150км/ч (3600*330/1000), та 1.5Мах ще бъде към 1800км/ч.
поп Дръвчо 17.11 2015 в 17:39 1
+ 4
- 0
Таз новина идва да каже че някой не просто си мисли че петролът ще е под 50 кинта през 2023г, но и достатъчно след това. И не просто си го мисли, ами има и как да убеди инвеститорите.
 
Още от : Новини
Открит е теч на амоняк в МКС
Открит е теч на амоняк в МКС
21 септември 2020 в 08:58
Всички текстове и изображения публикувани в OffNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.