Създадоха изкуствени неврони, които имитират човешки мозъчни клетки (видео)

Те биха могли да допълнят функциите на нашия мозък

Наука ОFFNews Последна промяна на 05 ноември 2016 в 13:40 13566 0

Кредит TurboSquid

Неврони.

Изследователски екип на Каролинския университет в Швеция представи първият в света изкуствен неврон, който е способен да имитира функциите на органична мозъчна клетка - включително способността да се провеждат химически сигнали в електрически импулси и да общува с други човешки клетки, съобщи ScienceAlert.

Резултатите от лабораторните изпитвания са били публикувани в списание Biosensors and Bioelectronics.

"Нашият изкуствен неврон е направен от проводими полимери и функционира като човешки неврон", заяви водещият изследовател Агнета Рихтер-Долфос ( Agneta Richter-Dahlfors) от Каролинския университет в съобщение за пресата.

Досега учените са успявали да стимулират с помощта на електрически импулси мозъчните клетки. Но в нашите тела те са стимулирани от химически сигнали и това е начина, по който общуват с другите неврони.

Новата технология позволява да се достави малко количество гама-аминомаслената киселина (ГАМК) и различни препарати с почти същата скорост, с която нервната система предава сигнали. ГАМК е биологично активно химическо вещество, което се използва да блокиране на нервните сигнали и контролиране на болката. Учените са нарекли своето изобретение йонна помпа.

Чрез свързване на биосензори на ензимна основа в органични електронни йонни помпи, Рихтер-Долфос и нейният екип вече успяха да създадат изкуствен неврон, който може да имитира тази функция, и показахали, че могат да общуват по химичен път с органични мозъчни клетки, дори на големи разстояния.

"Дойдохме до заключението, че създадохме изкуствен нерв, който може да взаимодейства безпроблемно с нервната система на човека," заяви един от авторите на работата Магнус Бергрен (Magnus Berggren). - Сигналът минава между два синапса за 0,1 милисекунди и почти стигнахме тази скорост."

Проучването продължи повече от десетилетие, а сега авторите са готови да започнат тестове на технологията с живи клетки. Йонната помпа може да се използва за лечение на хронични болки като ефективно замени повредените нервни клетки и за разработване на нови лечения за неврологични заболявания, като например увреждания на гръбначния стълб и болестта на Паркинсон.