27 октомври 2020

Създадоха робот с размерите на молекула

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 04 април 2016 в 11:20 34950

Учени от Швейцарския технологичен университет в Цюрих заедно с изследователи от лаборатория на IBM са създали уникални роботи от сфери с наноразмери. Според учените те ще могат да бъдат използвани за лечение на ракови заболявания.

Доклад за работата на изследователите е публикуван в списание Science Advances.

Сферите, използвани за направата на тези нанороботи, се състоят от силициеви или полимерни материали и притежават свойства като електропроводимост и електромагнетизъм. Чрез свързване на едно сфера с друга изследователите получават микрообект с нужната геометрия, структура и други особености, които позволяват на частиците да реагират по различен начин на околната среда.

В бъдеще на базата на изкуствените молекули учените планират да създадат самостоятелно придвижващи се устройства със сложна геометрия и химичен състав, които да се задвижват чрез магнитни полета. Тези микрообекти могат да се използват при медицинските изследвания в ролята на преносители на лекарствени и химиотерапевтични препарати.

Освен това инженерите ще се заемат със създаването на молекули, които да могат да си взаимодействат една с друга и да се съединяват в суперструктури, способни да си взаимодействат със светлината. Такива устройства биха намерили приложение във фотониката - област от науката, която се занимава със създаването на системи, в които за преносител на сигнала се използва светлинният импулс.