25 август 2019
  •  Говорят медиците

Склонността към импулсивен избор е наследствена

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 08 декември 2015 в 17:1837930
Снимка: www.theatlantic.com

Склонността да направиш избор да приемеш по-малката награда, достъпна веднага, отколкото да изчакаш и получиш повече в бъдеше, се предава генетично, смятат учени от Университета на Вашингтон.

Способността на хората да се откажат от по-малкото днес, за да получите повече утре, психолозите наричат ​​"отсрочено възнаграждение", а икономистите предпочитат термина "временно дисконтиране" (анализ на стойността при отчитане на фактора време). Феноменът, когато човек обръща повече внимание на краткосрочното благополучие и подценява наградата, която може да получи в бъдеще, се нарича "хиперболично дисконтиране". Това поведение, което се счита за психическо отклонение от нормите на логиката, е свойствено на наркоманите, които предпочитат моментното удоволствие.

Учени от Факултета по медицина на Университета на Вашингтон са установили, че "хиперболичното дисконтиране" се предава по наследство, съобщава сайтът Eurek Alert.

В проучване, в което са участвали 602 двойки близнаци, изследователите открили, че импулсивният избор зависи от възрастта. С нарастване на възрастта човек придобива способността на търпение да изчака за бъдещата награда. Освен това тенденцията да се задоволи с по-малка награда сега се предава генетично. За това са отговорни гените, свързани с производството на серотонин.

Учените планират да продължат изследванията си, за да се получат по-точни данни. Те се надяват, че откритието им в бъдеще може да има клинично приложение, например при лечение на пристрастяване и други заболявания, свързани с импулсивния избор.