15 ноември 2018
  •  Говорят медиците

В Австралия е намерен най-големия кратер, направен от астероид

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 24 март 2015 в 12:0829110
Сланите проби показват шокови метаморфни деформации в минерала кварц в басейна Уорбъртън. Снимка: Andrew Glikson

Учени са открили в Уорбъртън, Автралия, най-голямата зона на попадение на астероид на Земята от всички известни до днес, заяви днес ABC News.

Изследователи от Австралийския национален университет (ANU) са съобщили, че преди падането си астероидът се е разделил на две части, всяка с диаметър повече от 10 километра.

Засегнатата площ е около 400км широка и няколко километра дълбока, тя се състои от две области със сходни характеристики на скалите, които са били изложени на ненормално високи температури.

Възрастта на скалите в зоната на попадението на обекта се определя от учените на 300-600 милиона години. Изследователите се опитват да разберат какви са изчезналите видове от флората и фауната, засегнати от падането на този астероид.

"Това е една мистерия - не можем да намерим следи от изчезване, което би съответствало на това събитие," - казва ръководителят на изследователския екип д-р Андрю Гликсън (Andrew Glikson), добавяйки, че според неговата хипотеза, кратерът може да е по-стар от 300 милиона години.

Този учен твърди, че подобни големи кратери могат да играят по-важна роля в еволюцията на Земята, отколкото се смяташе досега.

Засегнатата зона е открита случайно при работата по проект за изследване на геотермалната активност в Южна Австралия.