16 септември 2019
  •  Говорят медиците

В Червено море се появиха два нови острова (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 27 май 2015 в 07:5921050

Ново изследване анализира скорошната поява на два вулканични острова в Червено море.

Два нови острова допълниха йеменския архипелаг Джебел Зубаир в резултат на вулканични изригвания през 2011 г. и 2013. Изследването на тези събития е представено в списание Nature Communications.

Все още механизмът на образуване на вулканични острови около средно-океанските хребети не е достатъчно проучен от изследователите. Но в този случай геолозите имат късмета да наблюдават тези процеси почти в реално време.

Оказва се, че островите се появяват в началната фаза на изригването и се запълват с магма от разломи в земната кора. Тези разломи са много по-дълги от размера на новите острови. На тях и целия архипелаг са направени карти на деформациите на земната кора.

Изводите сочат, че архипелагът Зубаир е част от неизвестна досега зона на вулканична дейност. Този факт се потвърждава и от информацията за локални трусове в Червено море, защото движението на магмата е съпроводено със сеизмична активност.

Резултатите на екипа, воден от Xu Wenbin, потвърждават, че южната част на Червено море е граница активното движение на арабската тектонска плоча, която вероятно продължава на юг. GPS данните показват общата скорост на отваряне - около 16  мм на година между арабската и нубийската плоча.

През март 2015 г., в южната част на Тихия океан в резултат на изригване на подводен вулкан се появи нов остров на разстояние 45 километра столицата на кралство Тонга. През ноември 2013 г., друго изригване на подводен вулкан в района, към японските острови Огасавара се добави нов остров с площ 1,26 км.

08 септември 2019 в 06:307836