20 септември 2019
  •  Говорят медиците

Вижте невероятните кадри на Hayabusa2, кацаща на астероида

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 29 юли 2019 в 06:4529550

Когато на 11 юли 2019 г. японската сонда Hayabusa2 докосна астероида Рюгу, цялото събитие бе заснето с помощта на малката камера CAM-H.

Сега Японската космическа агенция JAXA е събрала тези изображения в анимация, показвайки как сондата се приближава, за да събере минерални проби, след което отново се отдръпва, за да възстанови позицията си в орбита около астероида.

Мисията е невероятно вълнуваща за гледане. След старта през 2014 г. Hayabusa2 се срещна с Рюгу малко преди година, в края на юни. През септември тя пусна на повърхността му малки изследователски роувъри.

След това, през февруари, сондата разби повърхността на астероида и събра материал. Той ще бъде изпратен на Земята, където учените да анализират пробите с надеждата да научат повече за ранната Слънчева система, тъй като се смята, че Рюгу не се е променил от времето преди нейното формиране преди милиарди години.

CAM-H започва да заснема кадри на височина от около 8,5 метра, по един на всяка 0,5 до 5 секунди, докато се спуска на повърхността и отново, докато се издига на височина от 150 метра.

Като цяло операцията отне по-малко от 10 минути. Пробите, които събра, сега са запечатани в специален контейнер, готови за пътуване до Земята.

Hayabusa2 трябва да напусне Рюгу през декември тази година, като пусне ценния си товар, докато минава покрай Земята през декември 2020 г. по пътя си към новата си астероидна цел.

JAXA публикува и две снимки на повърхността на астероида Рюгу, направени на 11 юли, по время на второто приземяване на апарата върху астероида