30 септември 2020

Вижте през "Очите на Касини" последното гмуркане на апарата в Сатурн (видео)

Видео на НАСА симулира "Големият финал" на космическия кораб

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 05 април 2017 в 16:46 43630
Снимка: NASA/JPL-Caltech

На 26-ти април сондата "Касини" на НАСА ще започне гмуркане в пропастта между Сатурн и неговите пръстени, насочвайки се към това, което агенцията нарича "Grand Finale".

Космическият апарат ще обикаля около газовия гигант от 2004 г. повече от 22 пъти, преди да поеме към към окончателното си потъване в атмосферата му в средата на септември.

Ние няма да може да наблюдаваме това шоу, затова НАСА пусна видео симулация на последните месеци от гмуркането.

Ако това не ви е достатъчно, можете да изтеглите "Очите на Касини" (Eyes on Cassini) - приложение за персонални компютри, така че можете "да се повозите" на борда на космическия кораб и да изживеете последните му орбити и окончателно да се потопите с него.

Благодарение на работата на Касини през последните 13 години ние вече знаем повече за Сатурн, за структурата на пръстените му и естеството на неговата атмосфера. Касини изпрати и множество данни за неговите луни, разказа ни повече за метановите морета и каньони на Титан, наред с други забележителни характеристики. Трябва да благодарим на Касини и за най-близките снимки, правени някога сме виждали на планетата и нейните естествени спътници.

Окончателните орбити сондата са пълна мисия на техните собствени. Томас Зурбухен (Thomas Zurbuchen) от НАСА заяви, че "това, което ние научаваме от дръзките финални орбити на Касини ще ни помогне да разберем и другите гигантски планети и планетни системи, тяхната форма и еволюция. Това е наистина изследване в действие докрая".