29 ноември 2021

Владимир Путин анонсира руската мисия до Марс през 2019 г.

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 16 март 2018 в 00:00 64604
Снимка: ТАСС

Според президента на Руската федерация Владимир Путин през 2019 г. трябва да бъде стартирана мисия към Марс.

Засега подробностите от програмата са неизвестни.

Путин описва космическите планове на Русия във филм на Андрей Кондрашов. Те включват изследване на Луната и Червената планета. Според държавния глава руската мисия към Марс трябва да започне още през 2019 г.

"Сега ще съществим безпилотни, а след това пилотирани стартовете - изследване на дълбокия космос, лунната програма, а след това изследване на Марс. Първо - и това ще се случи съвсем скоро - през 2019 г. ще стартираме мисия към Марс" , заяви Путин.

Говорейки за плановете за изследване на Луната, президентът добавя, че те се различават от програмите на Съветския съюз. Руската програма предполага кацане на полюсите на спътника - изборът е заради възможното наличие на вода там. Владимир Путин нарече естествения спътник на нашата планета своеобразна платформа, от която ще се провежда изследването на космоса в бъдеще.

Подобна роля Луната играе и в плановете на САЩ. Миналата година американският президент Доналд Тръмп подписа "Директива № 1", която включва връщането на американски астронавти на спътника на нашата планета. В същото време пилотираните мисии отиват на заден план. Може би Луната ще се превърне в трамплин за бъдещите полети до Червената планета.

Въпреки, че американското правителство преразглежда приоритетите си в космоса, изглежда, това не се отразява на предприемача Илън Мъск, който има намерение да осъществи полет до Марс още през 2020.

В момента има шест изкуствени спътника на орбитата около Марс и два марсохода на повърхността на Червената планета.

Trace Gas Orbiter

Специалисти от Русия участваха в създаването на европейския космически кораб Trace Gas Orbiter, който стартира през 2016 г. и е предназначен за изучаване на произхода на газоветее в атмосферата на Марс. В същото време кацането на спускаемия модул Schiaparelli се провали. Роскосмос участва в програмата ExoMars 2020, която предвижда доставката на руска платформа с европейски ровър на повъхността на Марс.

Рашистите, и другите дребни фашисти, които нямат по 10 класа, сигурно ще са учудени от това, че профилът на Жуковски (руснак между другото), на който се крепи цялата аеродинамика, работи във всякакви газови среди. Различно, именно спрямо числото на Мах (тясно свързан с Русия евреин).
Условно - до 1 Мах скоростта е дозвукова, до 3 Маха е свръхзвукова, 5 и повече - хиперзвукова. И в трите диапазона аеродинамиката е принципиално различна. Един вече може това, друг лъже балъците като телефонен измамник че щял да го може ...:))
Освен това, руснаците вече имат управляемо маневриращи хиперзвукови ЛА. Все едно дали военни.
Относителната им скорост спрямо повърхността е без значение, въпросът е че те са хиперзвукови в средата. Принципиално друга аеродинамика, която наса няма. Ментарджията мъск - толкова по-малко.
Да де, ама като кацне на Марс, мъск ще трябва да плаща по 200 рубли на час на някво русоляво хлапе в кърпено скафандърче.
Паркинг, бате!