15 декември 2019
  •  Говорят медиците

За какво си говорят маймуните

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 21 януари 2015 в 11:1724390

Учените са подслушвали дивите шимпанзета и са установили, че приматите съобщават за най-малко две неща: кои са любимите им плодове, дървета и къде могат да се намерят тези плодове.

От особен интерес за шимпанзетата е колко са големи дърветата с любимите им плодове, като буквално изкрещяват информацията, според ново проучване, публикувано в списание "Поведение на животните" (Animal Behaviour). .

"Шимпанзетата определено имат много сложна комуникационна система, която включва разнообразие не само от звуци, но и мимики и жестове", обяснява ръководителят на проекта Ами Калан (Ammie Kalan) от Института "Макс Планк" за Еволюционна антропология, цитирана от ABC Science.

"Колко си прилича езика на шимпанзетата с човешкия език е все още въпрос на дебат", каза Калан, "но най-малкото, изследванията показват, че шимпанзетата използват звуковата комуникация по един високо развит начин, като се вземат предвид тяхната социална и природна среда."

Науклеа (Nauclea diderrichii)

Изследователите установили, че най-много разговори при шимпанзетата предизвикват плодовете на науклеята (Nauclea).

"Никога не съм опитала тези плодове, но миришат много хубаво", каза Калан. "Те са не са големи и са лесни за поглъщане, а също знаем, че имат високо енергийно съдържание, което е важно за дивите животни."

Калан и колегите й Роджър Мъндри (Roger Mundry) и Кристоф Бош (Christophe Boesch) са прекарали над 750 часа в наблюдаване на шимпанзетата и анализирайки техните разговори в горите на резервата Taï в Кот д`Ивоар. Фондацията за опазване на дивите шимпанзета в Западна Африка работи усилено, за да се опита да защити тази популация от шимпанзета, която е една от последните диви популации на тези примати.