Записаха „песента“ на звезда на 13 милиарда години (аудио)

Космосът също има своята "музика"

Катя Димитрова Последна промяна на 08 юни 2016 в 14:13 4062 0

Кредит wallpapercave.com

Астрономи от университета в Бирмингам записаха "песента" на една от най-старите звезди в Млечния път, на цели 13 милиарда години, пише Gizmodo.

Огромната М4 представлява звезден куп в края на Млечния път. Нейните записи са създадени от екип учени под ръководството на Андреа Миглио (Andrea Miglio) от университета в Бирмингам. Те са използвали данни от мисиите „Кеплер“ на НАСА.

След измерване на акустични трептения на някои от най-отдалечените звезди в купа M4, специалистите са успели да пресъздадат нейните звуци и да получат представа за това какви точно шумове възпроизвеждат звездите. На пръв поглед те звучат като една какафония и представлява непрекъснат бръмчащ звук като от електронен апарат.

Освен че са вълнуващи, тези звуци са и полезни за науката. Като записват тоновете от всяка звезда, учените извличат формули, които помагат за по-точното измерване на звездната маса и възраст.

„Този стар звезден куп е като жив „фосил“ от времето на формирането на нашата галактика“, посочва Миглио. По неговите думи „песните“ ще бъдат важно звено от отключването на тайната как една спирална галактика като Млечния път се е образувала и еволюира.