18 септември 2020

Животът на планетата през последните 20 години в няколко минути (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 21 ноември 2017 в 00:00 48620
Снимка: NASA

НАСА публикува видео, в което само за няколко минути се показва как се променя животът на нашата планета, как "диша" Земята, как се сменят сезоните през последните 20 години.

На видеоклипа може да видите как периодично се увеличава и намалява снежната покривка на Северния и Южния полюси, какво се случва със "зелените" зони на Земята.

Визуализацията е съставена от изображения от различни сателити - по-специално, сателитът на НАСА SeaWiFS, стартиран през 1997 г., за да събира данни за живота в океана, както и метеорологичните спътници като Terra, Aqua и Suomi NPP.

Учените проследяват как се променя растителния свят през последните 20 години, за да разберем по-добре как екосистемите реагират на променящите климатични условия. Например, изследванията показват, че увеличаването на температурите на морската повърхност усложнява живота на фитопланктона (водни фотосинтезиращи организми). Това означава, че океанът остават по-малко организми, които могат да абсорбират въглеродния диокид - парников газ, една от причините за глобалното затопляне. Видеото показва и последствията от този процес - постепенното намаляване на ледовете в Арктика.