14 декември 2019
  •  Говорят медиците

Пчела – робот ще спасява човешки животи

Летящата машина ще се използва при спасителни операции

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 01 юни 2016 в 08:5719920

Този миниатюрен робот е създаден от екип изследователи от Harvard University и в бъдеще ще се използва за спасителни операции в районите на бедствия и катаклизми. Още по-любопитно е, че неговите изобретатели се надяват някой ден чрез него да можем да опрашваме реколтите си.

Споменаването на опрашването не е случайно, защото машината, наречена Robo-Bee, е вдъхновена от биологията на пчелите, както и от поведението на симпатичните летящи насекоми. Освен това тя включва редица нововъведения в сферата на роботиката, летящите апарати и компактните енергийни източници, сензорите и изчислителните машини с ниско енергопотребление.

Сред предимствата на футуристичния робот е също възможността да каца и да се задържа върху стени. Той ще може също да се използва за изследване на екологичните показатели в зони, опасни за хората, както и за картографиране на климатичните процеси. Можем само да гадаем дали военните няма да използват технологията за техните си „отбранителни“ цели.

Учените посочват, че моделирайки поведението и способностите на насекомите, Robo-Bee ще може да извършва същите дейности много по-бързо и ефективно. При това той ще може лесно да се обърка с насекомо, поради компактните си размери. Освен това екипът възнамерява да вложи в миниатюрните роботи и част от интелигентността на пчелните кошери.