01 юли 2022
Категории
  •  Космос
  •  Физика
  •  Науки за земята
  •  Биология
  •  Медицина
  •  Математика
  •  Научни дискусии
  •  Разни
FACEBOOK

Зукърбърг твърди, че всички ще зарежем реалността и ще „живеем“ във виртуален свят, който сами създаваме (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 07 март 2022 в 00:01 71690
Кредит: DEANLONG.io (CC BY-NC 4.0)

Марк Зукърбърг твърди, че човечеството ще се премести в метавселената в бъдеще, оставяйки реалността зад себе си за свят, създаден от нас, който ние напълно контролираме.

Основателят на Facebook, който е заложил всичко на идеята за всеобхватен виртуален свят - включително преименуването на компанията си Meta, говори с технологичния подкастър Лекс Фридман по редица теми, включително бъдещето на метавселената.

Зукърбърг заявява, че ще настъпи момент, когато виртуалните светове ще станат толкова завладяващи и удобни, че няма да искаме да ги напуснем, и това ще бъде моментът, в който той се превърне в метавселена.

Тези среди за виртуална реалност все още не са на това ниво, обяснява Зукърбърг, но много хора вече живеят голяма част от живота си в дигиталния свят - само на 2D екрани.

„Много хора смятат, че метавселената е място, но едно от определенията ѝ е времето, когато завладяващите дигитални 3D светове се превръщат в основния начин, по който живеем живота си и прекарваме времето си“, отбелязва Зукърбърг пред Фридман.

Meta планира да прекара следващите пет до 10 години в изграждането на завладяващ виртуален свят, включително мирис, докосване и звук, за да позволи на хората да се потопят във VR.

В скорошна актуализация на бъдещите планове, основателят милиардер разкри система за изкуствен интелект, която може да се използва за създаване на напълно персонализирани светове по ваш собствен дизайн и работи върху аватари с по-висока точност и пространствено аудио, за да улесни комуникацията.

Във версията на метавселената, налична в момента от Meta, хората са представени от аватари без крака, но Зукърбърг казва, че бъдещите версии ще бъдат по-реалистични.

Този момент ще дойде, когато започнем да прекарваме повече време във виртуалния свят, отколкото в реалния свят, време, когато се събуждаме, поставяме VR-шлема и оставаме там повече време, отколкото прекарваме без него - общуване, пазаруване, ходене на срещи, работа и ходене на училище във виртуалния свят.

Това е концепция, към която изглежда Зукърбърг се стреми, което предполага, че милиардите, изразходвани за изграждане на „метавселената“ чрез виртуални светове, няма да са постигнали своята пълна реализация, докато не се стигне до момента, когато срещите ще са във VR, а не в Zoom или лично.

В подкаст-интервюто той казва, че много хора вече живеят живота си във виртуалния свят - но чрез лаптопи и телефони, а не виртуална реалност.

Зукърбърг отбелязва, че в бъдеще хората, за да започнат да извършват ежедневни дейности във VR, трябва да се чувстват, че целостно присъстват там като се поддържа илюзията за "реалност".

„В реалния свят усещаме температура, мирис и докосване. Работим върху хаптични ръкавици. Всички тези неща ще бъдат от решаващо значение за поддържането на илюзията, че присъствате напълно в света, и тези градивни елементи ще се случат след 10 години.

„Има куп психологически сигнали, при които става дума повече за правилните детайли, което ще бъде възможно за период от пет години и няма да се нуждаем от решаване на всяко нещо, за да предоставим това пълно сензорно присъствие.“

Зукърбърг предполага, че през следващите пет години всички неща, които печелим от лични срещи или дори чрез видео разговори, могат да бъдат възпроизведени във VR.

„Цялата работа, която върша, е на пресечната точка на технологиите и компютърните науки. Това, което ме интересува, е изграждането на технология, която да помага на хората да взаимодействат помежду си“, заявява Зукърбърг в интервюто.

Една от тези разработки ще бъде под формата на възпроизвеждане на способността, която хората имат в реалния свят да четат мимиките на лицето, основна част от комуникацията.

Момпанията на Зукърбърг разработва проследяването на очите в следващата версия на Oculus Quest, за да позволи на аватарите да имитират нашите собствени движения на лицето, помагайки при зрителния контакт.

Всички тези стъпки и подобрения в интерактивността са необходими, за да се стигне до „точката“, в която Meta се превръща в метавселена, обяснява Зукърбърг.

Източник: No Zuck-in way! Mark Zuckerberg claims we will all 'live' in the metaverse in the future and leave reality behind for a virtual world of our own creation, MailOnline


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Технологии
Всички текстове и изображения публикувани в OffNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.