Следващия път, когато се обадите в заведение, за да направите резервация, може би ще искате да се уверите, че говорите с истински човек.
Това е така, защото все повече ресторанти се обръщат към изкуствения интелект, за да обработват резервации по телефона в една от по-пренебрегваните области на използването на технологии в хотелиерството, съобщава Wired.
Само през последните няколко години бяха пуснати множество такива услуги. Сред тях са стартъпите Maitre-D AI, който стартира в района на залива през 2024 г., RestoHost, който вече приема обаждания в над 150 ресторанта в Атланта, и Slang, който се насочи към предлагане на услуги с изкуствен интелект на ресторанти миналата година, когато набра финансиране от около 20 милиона долара.
Това е доста безопасно приложение на технологията, що се отнася до безотговорните употреби на изкуствения интелект, но е свидетелство за това колко широко разпространен става той в поемането на ролите за обслужване на клиенти, с които някога са се занимавали хората в различни индустрии.
Помощ от робот
Разработчиците на тези асистенти с изкуствен интелект ги представят като начин за облекчаване на преуморените ресторантьори, особено в епохата след пандемията, когато много от тези заведения са с постоянен недостиг на персонал.
„Ресторантите получават голям брой телефонни обаждания в сравнение с други бизнеси, особено ако са популярни и приемат резервации“, казва пред Wired Алекс Самбвани, главен изпълнителен директор и съосновател на Slang.
Самбвани твърди, че популярните ресторанти (или поне в големите градове, които обслужва компанията му) получават между 800 и 1000 обаждания на месец. Това означава, че има приблизително над тридесет клиенти, вероятно ядосани или объркани, които се обаждат на ден. А кой иска да се занимава с това?
„Телефоните звъняха постоянно по време на работа“, казва Мат Хо, собственик на ресторант в Сан Франциско, който използва RestoHost. „Получавахме обаждания за основни въпроси, които могат да бъдат намерени на нашия уебсайт.“
„Тази платформа улеснява работата на домакина и не пречи на гостите, докато те се наслаждават на храната си“, добави той.
Човешки усет
Всичко това е добре. Но тези модели с изкуствен интелект обикновено са бавни и често могат да бъдат объркани от запитванията на клиентите.
Според експеримент на репортер на Wired „много гласови агенти с изкуствен интелект, на които се обадих, ме помолиха да изчакам, докато измислят отговор, или просто останаха статично безмълвни, преди да отговорят“. Например, ако човекът промени мнението си за резервация по средата на разговора, ИИ ще замръзне.
Не всички собственици на ресторанти са впечатлени от работата на техниката. Брайън Оуенс, който използва Slang, след като отвори отново няколко от своите ресторанти в Ню Йорк, първоначално смята, че използването на изкуствен интелект за намаляване на разходите за труд има смисъл.
След като обаче вижда, че изкуственият интелект често оставя клиентите неудовлетворени, той се отказва от това убеждение.
„Ако питате робот какво е настроението в ресторанта и някой, който може да ви го обясни, без да използва ключови думи, ще разберете разликата“, казва Оуенс. „Обучавам домакините си да отговарят на телефона с усмивка, а когато използвате изкуствен интелект, не получавате усмивка.“
Може би е наясно с нещо. За някои клиенти всяка компания, използваща изкуствен интелект, е напълно противопоказна; едно неотдавнашно проучване показа, че повече от половината от тях биха преминали към конкурент, ако разберат, че компанията използва изкуствен интелект в обслужването на клиенти. Може би тогава е най-добре телефонът да се вдига от истински човек.
Източник: Restaurants are hiring AI to pick up the phone when you call, Frank Landymore, futurism.com
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари