Американски професор твърди, че е открил змии и пчели на Марс

Ваня Милева Последна промяна на 21 ноември 2019 в 10:44 11830 2

Марсианска "змия". Кредит: entsoc

Учените от цял ​​свят търсят доказателства за микробен живот на Марс - независимо дали изкопаем или съществуващ.

Според един учен обаче може би вече сме намерили живот на Марс и това не са микроби, а големи насекоми и влечуги.

Вероятно причината за това е отново парейдолията - психологическата реакция, при която виждаме познати обекти в случайни форми.

Според ентомолога Уилям Ромозер (William Romoser) от Университета в Охайо, човек може да намери доказателства за съществуването на живот на Марс, без да се прибягва до скъпи космически мисии. Достатъчно много снимки има вече, които са публични и ученият Ромозер е прекарал години, преглеждайки такива снимки, направени от марсоходите на НАСА, и казва, че много от тях показват структури, които приличат много на насекоми - както фосилни, така и живи.

Той представи своите шокиращи заключения във вторник на годишната среща на Американското ентомологично дружество в Сейнт Луис.

"Живот на Марс е имало, има и сега", заявява Ромозер в съобщение за пресата си относно представянето си.. Според него някои от предметите са имали пози, характерни за движение. В редица снимки е възможно да се виждат ясно очите на живите същества.

Единственият проблем е, че неговите доказателства не са много убедителни.

Кредит: NASA/JPL; William Romoser/Ohio University

Според прессъобщението Ромозер смята, че различни марсоходи вече са заснели изображения на живи и фосилизирани насекоми на Червената планета. Неговият постер, представен във вторник, съдържа няколко снимки, които е намерил в интернет, заедно с корекции на части от тялото оградени в червено.

Кредит: NASA/JPL; William Romoser/Ohio University

Междувременно Ромозер съветва да разгледаме по-отблизо снимките, които е идентифицирал.

Виждате ли това замъглено петно? Това е гръдният кош на насекомото. Мястото до него? Ясно е, че главата на съществото гледа право към камерата, използвайки сложното си око, което обаче е отново замъглено на изображението.

Кредит: NASA/JPL; William Romoser/Ohio University

„Едно изображение само по себе си не доказва нищо, но смятам, че описаната от мен сбирка е неоспорима“, пише той в своя абстракт. "Считам, че изследванията, докладвани тук, са репликативни и потвърждаващи. Много ясно, че са необходими още много проучвания на снимките."

На базата на своя анализ на снимките Ромозер обяви, че Марс е обитаван от същества, наподобяващи змии, пчели, влечуги и други. В прессъобщението той отбелязва как неговото „откритие“ на формите на живот на Марс се приравнява с идентифицирането на земните същества.

"Три области на тялото, една двойка антени и шест крака са традиционно достатъчни, за да се идентифицира като "насекомо" на Земята", обяснява ентомологът. „Същите характеристики трябва да са валидни за идентифициране на организъм на Марс. На тези основи във фотографиите на Марс Роувър могат да се видят членестоноги, подобни на насекоми".

Може би урокът, който трябва да научим от представянето на Ромозер, не е, че съществуват насекоми на Марс, а че ентомолозите може би трябва да преразгледат и да въведат по-строги основи за идентифициране на насекоми на Земята.

Независимо дали е прав или греши обаче може да не се наложи да чакаме твърде дълго за отговора. Мисията Mars 2020, оборудвана по-добре от Curiosity, трябва да стартира през следващата година, достигайки Марс в началото на 2021 година.

Част от мисията му ще включва търсенето на живот на Марс. Ако има насекоми, може би Mars 2020 ще ги намери.

СправкаD3461: Does insect/arthropod biodiversity extend beyond earth?, Romoser, Entomology 2019.

An Entomologist Claims That Mars Is Covered in Bug-Shaped Things, And He Has 'Proof', ScienceAlert

Professor Claims to Have Discovered Insect-Like Life on Mars, Futurism

Божо

21.11 2019 в 13:30

Те цял сфинкс бяха "открили" на Марс :D

sawall

21.11 2019 в 12:23

Професорът е емеритус - т.е. в пенсия. Пенсионираните професори в Щатите имат много свобода да говорят всякакви екцентрични странности, защото не получават вече заплата и като цяло няма от какво да се притесняват относно репутацията си... Иначе това "откритие" представлява пълни глупости по ред причини.