19 септември 2019
  •  Говорят медиците

Индийската сонда "Чандраян 2" вече е на орбита около Луната

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 21 август 2019 в 08:3812541
Кредит: ISRO

Индийският космически кораб "Чандраян 2" влезе успешно на орбита около Луната и ще се спусне на лунната повърхност на 7 септември, съобщава Agence France-Presse (AFP).

Ако мисията продължи, както е планирано, Индия ще стане четвъртата страна, която ще извърши кацане на космически апарат на Луната след Русия, САЩ и Китай - едно постижение, което би засилило ролята на Индийската организация за космически изследвания (Indian Space Research Organization - ISRO) в изследванията на космоса.

Маневрата, която изведе космическия кораб на орбита около Луната, бе една от най-трудните части на цялата мисия, съобщава AFP. Ако се приближи с твърде висока скорост, гравитационното привличане на Луната нямаше да е достатъчно за стабилизиране на кораба и щеше да се насочи към космоса. Твърде бавно и той щеше да се разбие в повърхността на Луната.

"Скоростта на подхода трябваше да бъде точна, а височината - прецизно изчислена. Дори малка грешка щеше да унищожи мисията", заяви шефът на ISRO Кайласавадиву Сиван (Kailasavadivoo Sivan) на пресконференция.

К. Сиван, председател на ISRO, показва модел на космическия апарат Chandrayaan 2 по време на пресконференция във вторник. Кредит: ISRO

Индия е изпращала свой апарат на лунна орбита и преди - космическият кораб „Чандраян-1“ извърши това през 2008 г.

Но успешното кацане ще затвърди позицията на страната по пътя към заявената ѝ цел да стартира пилотирана мисия до 2022 г. и все още непланирано кацане на Марс.

INDIA’S SPACE PROBE IS NOW ORBITING THE MOON, Futurism