24 октомври 2020
Категории
  •  Космос
  •  Физика
  •  Науки за земята
  •  Биология
  •  Медицина
  •  Математика
  •  Научни дискусии
  •  Разни
FACEBOOK

Интерактивна карта показва колко много пътища водят до Рим

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 25 май 2018 в 00:00 113150

Изображението горе е от интерактивната карта "Пътища до Рим" (Roads to Rome) и нагледно показва, че мотото на император Октавиан Август е вярно:

Всички пътища водят до Рим.

А докъде всъщност водят всички пътища? 

До Милиариум Ауреум (Milliarium Aureum), известен още като Златният ориентир. Всички разстояния в Римската империя са се измервали от тази точка. На него са били изписани всички големи градове в империята и разстоянията до тях. Ако някога е бил позлатена бронзова колона, издигната от император Октавиан Август през 20 пр.н.е. близо до Храма на Сатурн на централния Римски форум в Древен Рим, до наши дни са оцеляли само останки от основата на монумента.

Останки от miliarium aureum на Римския форум. Wikimedia Commons

За да илюстрират фразата "Всички пътища водят до Рим", дизайнерите Бенедикт Грос и Филип Шмит заедно с дигиталния географ Рафаел Рейман, избраха 486 713 изходни пункта от мрежа от 26 503 452 км2 в Европа, разказва Оpen Сulture.

Оттам създадоха алгоритъм за изчисляване на най-добрия маршрут от всяка точка до Рим.

Можете да увеличите и да се разходите. По-плътните линии показват по-натоварен маршрут.

Но светът, познат на европейците, вече е много по-голям, отколкото през Средновековието, и всички негови пътища всъщност не могат да доведат до Рим, защото както знаете, има океани. Но когато дизайнерите разбраха, че има само в Съединените щати 10 града, наречени "Рим", те включиха друга карта, насочена към щатските потребители.

"Мисля, че едно от най-големите предимства на "Пътища до Рим" е, че успяхме да включим някакъв хумор в проекта", коментира Шмит. Ето тяхната карта на всички пътища, водещи към "Рим" в САЩ от 312 719 различни изходни точки: 

Творческият екип се възползва от инструмента за оптимизиране на маршрута GraphHopper и от Open Street Map. Според тях, резултатът от проекта е "някъде между визуализацията на информацията и изкуството на данните, разкривайки мобилността в много голям мащаб".

Отпечатъкът на градската мобилност

Те също така създадоха "Отпечатък на градската мобилност" (Urban Mobility Fingerprint) за различни метрополии, които показват степента на директност на пътуванията, които предлагат градските улици. Отпечатъкът на идеално проектирания град ще бъде права линия, пълна с директни маршрути, водещи до центъра на града. Никой град не е толкова добре планиран, разбира се, но в отпечатъка на градската мобилност на Moovel Lab е вижда, че някои са по-добри от други.

Идеята на отпечатъка на градската мобилност е да се изчислят маршрутите до една дестинация (А) от много отправни точки (В). Точките (B) се намират в радиус около дестинацията. Размерът на радиуса се определя от времето на пътуване с кола за 15 мин (има и за 20, 25 и 30 мин. с велосипед и пеша). Всички тези маршрути създават заедно "Уличната ДНК".


Данни за градската мобилност
Колко далеч бихте стигнали за 15 минути пътуване с кола.
Улична ДНК
Отклонение от идеалната линия между A и B.

Берлин е най-големият град в Германия. 15 минути пътуване от центъра на града ви води до външните части на вътрешния град. Берлин някога е бил разделен от Берлинската стена, но това вече е незабележимо.

Ерусалим е разделен град. Масивна стена и много контролни пунктове определят градския пейзаж. Дали уличната мрежа може да представи политическото положение в Близкия изток?

Лондон, столицата на Великобритания е бил най-големият град в света през повечето време на историята си. Почти идеалната "Улична ДНК" показва много директни връзки, създадени от гъстата улична мрежа.

Ню Йорк
Уличната мрежа на Манхатън се характеризира със затруднени връзки с другите квартали. Бруклинският мост, Тунелът Батъри, Мостът Куинсбъро и други свързващи съоръжения създават много интересен модел на "Уличната ДНК". Тя далеч не е оптимална, но това се налага и определя от естествения ландшафт на района.

София
Уличната мрежа на нашата столица не е идеална, но се вижда, че далеч не е и толкова зле в сравнение с други градове.





Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в OffNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.