26 ноември 2020

Кампанията за спасяване на "Рожен" не успя да постигне целевата сума

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 29 октомври 2015 в 13:50 86080

Остава малко повече от денонощие от края на кампанията за спасяване на Обсерватория "Рожен". Събрани са само 35% от нужната сума - малко над 20 хиляди евро.

Кампанията в сайта indiegogo (международната платформа за обществено финансиране) по всяка вероятност няма да успее да събере целевите 56 хиляди евро в подкрепа на Обсерваторията "Рожен".

Сумата от 20 хиляди все пак ще подпомогне астрономите на първо време.

В началото средствата, предимно от сънародници, нарастваха стремително, но по-късно процесът загуби инерцията си. През изминалия месец на призива на астрономите от "Рожен" се отзоваха 634 души.

На фона на засиления интерес към космическите изследвания, ускоряването на развитието на технологиите и науката в областта на астрономията, закриването на този най-голям астрономически научен комплекс в Югоизточна Европа е повече от неуместно и неразумно.

Даренията ще бъдат използвани единствено за финансиране на Обсерваторията, а не за заплати.

Необходими са средства за експлоатацията на телескопите и за заплащане на предстоящите доставки за научно оборудване.

Всяка година ще се изнася подробен индивидуален отчет за получените средства и тяхното изразходване. Докладът ще остане публичен и всеки ще може да получи достъп до него на интернет страницата на Сметната палата - www.nao-rozhen.org