26 септември 2021
Категории
  •  Космос
  •  Физика
  •  Науки за земята
  •  Биология
  •  Медицина
  •  Математика
  •  Научни дискусии
  •  Разни
FACEBOOK

Колко упражнения са ви необходими, за да „компенсирате“ един ден на седене

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 03 септември 2021 в 07:46 95770

Кредит: Jack Atkinson/Unsplash

Знаем, че прекарването на час след час в седнало положение не е добро за нас, но колко упражнения са необходими, за да се противодейства на отрицателното въздействие върху здравето на един ден на бюро?

Проучване от 2020 г. показва, че са достатъчни около 30-40 минути на ден интензивни тренировки.

До 40 минути „физическа активност с умерена до висока интензивност“ всеки ден са приблизително правилното количество за балансиране на 10 часа неподвижно седене, се твърди в изследването - въпреки че всяко упражнение или дори само 2 часа на ден просто стоене помага до известна степен.

Това се основава на мета-анализ в девет предишни проучвания, включващи общо 44 370 души в четири различни държави, носещи някаква форма на фитнес тракер.

Анализът установява, че рискът от смърт сред хората с по-заседнал начин на живот се увеличава с намаляването на времето, прекарано в упражнения с умерена до висока интензивност.

„При активни индивиди, занимаващи се с около 30-40 минути физическа активност с умерена до висока интензивност, връзката между много заседнало време и риск от смърт не се различава значително от тези с малко време в заседнало състояние“, пишат изследователите в British Journal of Sports Medicine (BJSM) през 2020 г.

С други думи, включването на някои разумно интензивни активности - колоездене, бързо ходене, градинарство - може да намали риска от по-ранна смърт обратно до това, което би било, ако не се занимавате толкова много, доколкото това може да се види като връзка в събраните данни.

Ползата от това конкретно изследване е, че то разчита на относително обективни данни от носими материали, а не самоотчитани данни от участниците.

Изследването е публикувано заедно с издаването на Глобалните насоки на Световната здравна организация за физическа активност и заседнало поведение 2020, събрани от 40 учени на шест континента. Всъщност през ноември 2020 г. BJSM пусна специално издание, в което е както новото изследване, така и новите насоки.

"Тези насоки са много навременни, като се има предвид, че сме в средата на глобална пандемия, която затваря хората на закрито за дълги периоди и насърчава увеличаването на заседналото поведение", коментира изследователят на физическата активност и здравето на населението Еманюел Стаматакис  (Emmanuel Stamatakis) от Университета в Сидни в Австралия.

„Хората все пак могат да защитят здравето си и да компенсират вредните последици от физическото бездействие“, отбелязва Стаматакис, който не е участвал в мета-анализа, но е съредактор на BJSM. "Както тези насоки подчертават, всяка физическа активност се брои и всякакви движения са по-добре от нищо".

Изследването, базирано на фитнес тракери, като цяло е в съответствие с новите насоки на СЗО, които препоръчват 150-300 минути с умерена интензивност или 75-150 минути с интензивна физическа активност всяка седмица за противодействие на заседналото поведение.

Изкачването по стълбите, вместо да се качвате на асансьора, да играете с деца и домашни любимци, да участвате в йога или да танцувате, да вършите домакинска работа, да ходите и да карате колело - всичко това се предлага като начини, подходящи  да бъдем по-активни - и ако не можете да отделите 30-40 минути веднага, казват изследователите, започнете с по-малко.

Да се дават препоръки за всички възрасти и типове тяло е сложно, въпреки че 40 -минутната времева рамка за активност се вписва в предишни изследвания. 

„Въпреки че новите насоки отразяват най-добрата налична наука, все още има някои пропуски в познанията ни“, коментира Стаматакис .

"Все още не сме наясно например къде точно е прагътза "прекалено много седене". Но това е бързо развиваща се област на изследване и се надяваме, че ще имаме отговори след няколко години".

Справка:

Изследването: Joint associations of accelerometer-measured physical activity and sedentary time with all-cause mortality: a harmonised meta-analysis in more than 44 000 middle-aged and older individuals, Ulf Ekelund et al., British Journal of Sports Medicine
https://bjsm.bmj.com/content/54/24/1499

Насоките на СЗО: World Health Organization 2020 guidelines on physical activity and sedentary behaviour
Fiona C Bull et al., British Journal of Sports Medicine
https://bjsm.bmj.com/content/54/24/1451

Източник: Scientists Figured Out How Much Exercise You Need to 'Offset' a Day of Sitting, ScienceАlert


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в OffNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.