12 ноември 2019
  •  Говорят медиците

Междузвездни посетители като Оумуамуа може да са образували ядрото на Земята

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 19 март 2019 в 00:0014600

Части от Земята може първоначално да са били от друга част на галактиката, като са преминали светлинни години, за да образуват земята под краката ни.

Това е заключението от проучване, което предполага, че Млечният път трябва да е пълен със свободно плаващи скали като Оумуамуа,  междузвездният астероид, който посети нашата слънчева система през октомври 2017 г. Тези междузвездни пътешественици могат да служат като семена за формирането на планетите в зараждащите се планетни системи.

Най-малкото това е същността на нова научна статия, споделена на препринт сървъра ArXiv в понеделник.

"Това не е много ефективен процес, но те са били в началото толкова много, че пак ще останат много накрая", заяви за New Scientist съавторът  Сузане Фалцнер (Susanne Pfalzner) от Суперкомпютърен център Юлих (Jülich Supercomputing Center), Германия.

Досега учените откриха само един такъв междузвезден посетител, комета, която астрономите нарекоха „Оумуамуа“ . Но германските и британските изследователи, които извършиха това ново проучване, твърдят, че много други вероятно са преминали през нашата слънчева система, но са били или твърде малки, или твърде тъмни, за да бъдат забелязани без доза късмет.

Ако попаднат в орбита на протопланетен диск, в който прах и други космически материали се носят около млада звезда, тези междузвездни пътешественици биха могли да послужат като база за много по-бързо формиране на нова планета, отколкото тя би нараснала самостоятелно, пишат авторите в статията.

"Ако раждащите планети дискове се засеят с едри скални късове, по този начин ще се ускори значително процеса на формиране на планетите" , заяви пред New Scientist астрофизикът Ричард Алекзандър (Richard Alexander) от Университета в Лестър,  неучаствал в изследването.

Новата статия не споменава конкретно Земята, но ако се развие хипотезата, напълно е  възможно междузвездният посетител да е действал като семе, около което в крайна сметка се изгражда нашият дом.

"Част от планетите може да са имали Оумуамуа в сърцето си", разказва за New Scientist Мишел Банистър (Michele Bannister), астрофизик от Университета Куинс в Белфаст. „Вече няма никаква следа от него [Оумуамуа], но това е прекрасна мисъл”.