18 август 2019
Категории
  •  Космос
  •  Физика
  •  Науки за земята
  •  Биология
  •  Медицина
  •  Говорят медиците
  •  Математика
  •  Научни дискусии
  •  Разни
FACEBOOK

На 18 юни 1894 г. в Англия се издигна самолет с парен двигател

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 18 юни 2019 в 00:009390

Изобретателят Хайръм Максим би могъл да оспори приоритета на братята Райт, които извършват първия си опит за полет много по-късно.

Бащата на Хайръм Максим бе замислил хеликоптер, задвижван от две въртящи се в противоположни посоки перки, но не успява да намери достатъчно мощен двигател, за да осъществи идеята си. Хайръм първо се заема да проектира хеликоптер през 1872 г., но когато решава да построи първата си "летяща машина", избира да използва крила.

Започва работа през 1889 г. и построява апарат с 5 поддържащи плоскости и оборудван с две парни машини общо 360 конски сили (270 кВт), задвижващи две двулопатни витла с диаметър 5,4 метра. Височината на самолета е 10,6 метра, разстоянието между носещите плоскости е 31,5 метра, а общата площ е 522 квадратни метра, теглото - 2,5 тона. 

При изпитанието през 1894 г. в Бъксли самолётът се качва на 550 м височина на релси, подобно на влакче в увеселителен парк. Апаратът на Максим успява да постигне скорост за излитане, но веднага след като се отделя от земята, рухва на крилото си. Измервателните уреди показват подемна сила от 3500 кг, което е с 1000 кг повече от теглото на самолета.

Целта на изобретателя с този опит не бе апаратът да полети свободно, а да провери дали ще се издигне от земята. Неговият самолет е доста аеродинамично нестабилен и неконтролируем, което Максим вероятно е осъзнал, защото впоследствие изоставя работата по него.

Конструкторът губи интерес към летенето и се фокусира върху конструирането на оръжия, където преуспява - неговата картечница "Максим" му донася късмет, пари и слава. 

Източник: Sir Hiram Stevens Maxim, techsciencenews


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в OffNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.