22 ноември 2019
  •  Говорят медиците

Най-високото африканско дърво расте на Килиманджаро

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 28 ноември 2016 в 13:2462280
Най-високото дърво в Африка, Entandrophragma excelsum. Снимка: Hemp et al/Biodiversity and Conservation

Най-високото дърво в Африка расте в Националния парк Килиманджаро. Височината на Entandrophragma excelsum е 81.5 метра, съобщи IBTimes

Учените докладват откритието си в списанието на Springer Biodiversity and Conservation.

Това е наистина голяма височина, но шампионът е вечнозелената секвоя (Sequoia sempervirens) Хиперион. Тази гигантска секвоя се извисява в Калифорния на 115.2 метра.

По-рано се предполагаше, че височината на местните дървета в Африка не надвишават 65 метра. Затова до 2006 година за рекордьор на Африка се смяташе ексемпляр от вида евкалипт (Eucalyptus saligna) донесен от Австралия. По височина евкалиптът е равен на Entandrophragma excelsum, но тя е ендемичен вид, който расте само в Африка.

Немските учени, направили откритието, са изследвали склоновете на Килиманджаро повече от 25 години. На височина от 1.4-2.1 хиляди метра са намерили 8 екземпляра ентандрофрагма на височина повече от 60 метра.

Възрастта на дърветата е от 150 до 600 години. Височина на африканския рекордьор сред дърветата е 470 години.

Районът, където са открити дърветата в момента не е защитен. Учените заявиха, че въпросът с тяхната защита трябва да се разгледа спешно, тъй като броят на големите стари дървета в тропическите гори бързо намалява. Това ще има сериозни последици за биологичното разнообразие и екосистемите.