10 юли 2020

Намериха роднина на "самотния Джордж", последната костенурка от своя подвид

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 03 февруари 2020 в 13:16 18750
Самотният Джордж, последната гигантска костенурка от вида Пинта в Националния парк Галапагос на остров Санта Крус през юни 2006 г. Кредит: Pinterest

Научна експедиция на островите Галапагос откри костенурка със "силна" генетична връзка с предполагаемо изчезналия подвид, известен от популярния самотен Джордж, съобщиха в петък представители на националния парк.

Джордж, последният известен член на Chelonoidis nigra abingdonii, подвид костенурки от остров Пинта, почина през 2012 г. в плен на възраст над 100, след като отказа да остави потомство.

Националните паркове Галапагос (PNG - Galapagos National Parks) съобщава, че експедицията е открила млад женски екземпляр, считан за "находка с голямо значение, тъй като има силен генетичен компонент от вида Chelonoidis abingdonii".

Тя "може да е пряк потомък на чист индивид, който все още може да бъде жив някъде", заявяват от парка.

Рейнджъри и учени от PNG и природозащитници откриха на Галапагос още 29 нови костенурки - 11 мъжки и 18 женски, които споделят част от генетичния си състав с подвида Chelonoidis niger Floreana, който също се смята за изчезнал.

Изследователите избират района на вулкана Волф в северната част на остров Исабела за експедицията си, тъй като се смятало, че китоловците и пиратите, които са събирали тези животни за храна, са изхвърляли някои от костенурките там в миналото, за да облекчат товара на корабите си.

Островите Галапагос, разположени на 1000 километра от бреговете на Еквадор в Тихия океан, станаха известни от проучванията на Чарлз Дарвин на изумителното им биоразнообразие и го вдъхновяват за неговата теория на еволюцията.

Служителите на паркът съобщават, че около вулкана има 10 000 до 12 000 костенурки.

ИзточникRelative of extinct tortoise located in Galapagos, phys.org