25 март 2019
  •  Говорят медиците

Откриха най-отдалечения обект в Слънчевата система (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 25 февруари 2019 в 09:1526450

Наскоро астрономите откриха на огромно разстояние от Слънцето тяло, което според тях може да е най-далечният обект, идентифициран някога в Слънчевата система, съобщава ScienceAlert.

То обикаля около Слънцето на разстояние от 140 астрономически единици (AU) или 3,5 пъти по-далеч от Плутон, а 1 AU е разстоянието от Слънцето до Земята

Предишният рекордьор, планета-джудже, открита в края на миналата година, обикаляща на около 120 AU, получи прозвището FarOut ("далечна"). Така че, естествено, новият обект е FarFarOut ("много далечна").

Откритието е направено от Скот Шепърд (Scott Sheppard) от Научния институт Карнеги, който е ръководител на търсенето на мистериозната Планета Х. Той и колегите му още не са намерили хипотетичния гигант, но намират много други неща - това са FarOut, една друга планета-джудже, Гоблин, на 65 AU и 12 преди това невидими луни, които обикалят около Юпитер.

Шепърд трябваше да говори за резултатите от търсенето на 20 февруари във Вашингтон, но отложи пътуването си поради снежна буря. И анализирайки данните, забеляза нещо - малък обект над 20 милиарда километра от Слънцето. Той обяви откритието в разговора си (около 39:30).

Засега знаем много малко за FarFarOut, но екипът планира по-нататъшно наблюдение на мистериозния обект, за да можем да научим повече.

Откриването на тези невероятно отдалечени обекти е наистина страхотно постижение само по себе си, но разбирането им всъщност е полезно в търсенето на Планета X, за която се смята, че е на разстояние над 200 AU.

Тъй като орбитите на тези далечни обекти могат да бъдат повлияни от хипотетичната планета, те биха могли да послужат като указател за намиране на мястото ѝ.

"Тези отдалечени обекти са като диря от трохички хляб, които ни водят към Планета Х", коментира Шепърд.

"Колкото повече намерим от тях, толкова по-добре можем да разберем външната Слънчева система и хипотетичната планета, която смятаме, че оформя техните орбити - откритие, което ще предефинира познанията ни за развитието на Слънчевата система."

Тъй като това откритие е твърде ново, то все още не е потвърдено от "peer review" и вероятно са нужни поне няколко месеца, за да излезе в рецензирано списание.