20 юни 2021

Открити са останки на най-голямото, подобно на крокодил, праисторическо морско чудовище (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 12 януари 2016 в 12:21 66090

В южната част на Тунис са открити череп и кости на гигантско чудовище, тежало 3 тона и дълго до 10 м, което е тероризирало живялите преди 130 млн години същества.

Подробности за находката са публикувани в списание Cretaceous Research.

По предварителни оценки на палеонтолозите, животното, наречено Machimosaurus rex е живяло в морска среда, в крайбрежните райони по време на периода Юра.

Вкаменелостите, включващи череп и други кости, са открити от Федерико Фанти (Federico Fanti) от Университета в Болоня в Италия и колеги му, се отбелязва в сайта на National Geographic.

Реконструкция на Machimosaurus rex въз основа на изкопаемите кости (в бяло) сравнява неговия размер с човек и съвременен крокодил. Източник: National Geographic

"Ние сме много доволни, че успяхме да намерим няколко скелета на този нов вид, запазени в много добро състояние", - заяви палеонтологът Федерико Фанти.

Според изследователите Machimosaurus rex не е пряк предшественик на съвременните крокодили. Съществото е тежало около три тона и достигало 10 метра на дължина.

M Rex, наречен така от учените по аналогия с T Rex, е оборудван с мощни къси зъби. Учените смятат, че съществото вероятно е ловувало дребни животни, обитаващи плитчините, а също са се хранели и с мърша.

Фосили на други видове, принадлежащи към род Machimosaurus, преди това са били откривани в Европа и Северна Америка.