Екипът на AdBlock обяви намерението си да покаже на всичките 50 милиона свои потребители реклама днес, 12 март за двадесет и четири часа.Рекламата ще бъде социална, посветена на борбата срещу цензурата. Например, това ще бъде показано съобщение от Едуард Сноудън във вид на стандартни банери, съобщи сайтът на приложението.
Кампанията, според нейните инициатори, има за цел да привлече общественото внимание към цензурата, защото днес, 12 март е Световният ден срещу кибер цензурата . Според представители на AdBlock, правителствата на различни страни все повече търсят начини да установят контрол върху комуникацията между обикновените хора.
Банерите, които ще се показват на потребителите, са разработени от Amnesty International.
Софтуерът за блокиране на реклами предизвиква все по-растящо недоволство от информационните агенции, медии и други онлайн компании. Например, някои от големите интернет медии отказват достъп до информацията на потребителите, които са инсталирани AdBlock.
"Удивително е, че има хора в света на рекламата, които искат да ви убедят, че блокирането на реклами не само, че е цензура, но и атака срещу многообразието. Но също така е цензура за един обикновен човек да инсталира рекламен блокер, защото не иска да види още един рекламен банер, обещаващ "Един странен трик за изкарване 60 лири за 3 дни"?" - възмущава се екипът на AdBlock.
През ноември миналата година, Едуард Сноудън заяви: "Всеки трябва да се работи с AdBlock, дори и само от гледна точка на безопасността", защото рекламните блокери може да ви предпазят от злонамерени или несигурни скриптове, които интернет доставчиците или други могат да вмъкват в страниците, които посещавате. Блокирането на реклами се превърна в задължително профилактично средство срещу множеството невидими заплахи за вашия личен онлайн живот.