25 май 2020

Рекордно много американци искат да са астронавти на НАСА

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 22 февруари 2016 в 14:4531031
Космонавтът Тери Въртс извършва космическа разходка по време на орбитален изгрев на 21.02.2015 Снимка: НАСА

Над 18 300 души са кандидатствали за обучението на НАСА за астронавти през 2017 г., съобщава самата агенция.

Това число е съдържа в себе си почти три пъти броя на кандидатите през 2012 г., когато е било последното досега обучение. През 1978 г. пък броят им е бил едва 8000.

"За мен не е изобщо изненадващо, че толкова много американци от различни места искат лично да допринесат да осветим пътеката към нашето пътешествие до Марс", казва Чарли Болдън (Charlie Bolden) от НАСА, който самият е бивш астронавт.

Приемът на кандидатури стартира през декември 2014 и приключи в четвъртък, миналата седмица. Неговият край обаче бележи началото на 18-месечен процес по селектиране на кандидатите, в края на който между 8 и 14 души ще имат възможността да станат кандидат астронавти. Очаква се НАСА да съобщи кои са избраните в средата на следващата година.

Новите астронавти ще бъдат разпределени да работят на различни космически кораби: Международната космическа станция, кораба Orion (за дълбочинно изследване на космоса) и на един от двата кораба за комерсиали полети, които се строят в момента - Boeing’s CST-100 Starliner или SpaceX Crew Dragon.

Etta 22.02 2016 в 23:30 1
Рекордно много хора искат да напуснат планетата.