16 декември 2019
  •  Говорят медиците

Руският "Маяк" ще свети най-ярко след Слънцето (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 01 март 2016 в 10:42939514
Снимка: Boomstarter

Екип от руски учени планира да стартира уникален сателит в орбита, с цел да стане най-яркият обект в нощното небе, след Луната, разбира се, като използва гигантски отразяващ лист материал, съобщи iflscience.

Космическият апарат е наречен "Маяк" (Фар) и ще бъде изнесен на орбита може би това лято със съдействието на Роскосмос, с ракетата "Союз-2".

За да завършат проекта, екипът от инженери от Московския държавен машиностроителен университет, които стоят зад него, са привлекли средства от платформа за групово финансиране на кампании Boomstarter на стойност повече от 1,8 милиона рубли (22 000 долара), получени от 2322 спонсори. След старта космическите ентусиасти имат намерение да започнат да събират пари за друг модел за Музея на космонавтиката.

Освен визуално наблюдение, полетът има и научна цел. Инженерите се опитват да създадат аеродинамична спирачна система, която в бъдеще ще помогне на космическите кораби да достигнат Земята, без използване на двигатели по избрана траектория и ъгъл на навлизане в атмосферата.

Космическият апарат е малък с размери около 30 см, но когато "Маяк" достигне слънцесинхронна орбита, ще разгърне своя отразяващ пирамидален рефлектор с площ 16 квадратни метра и дебелина 20 пъти по-малка от човешки косъм, изработен от тънък полимерен филм. Слънчевата светлина, попадаща върху него, да го направи достатъчно ярък, за да се вижда от Земята през нощта. Инженерите имат намерение да създадат по-нататък и приложение за смартфон, което ще проследява местоположението на "Маяк". Очаква се работата на апарата да продължи 25 дни.

"Искаме да покажем, че изследването на космоса е нещо вълнуващо и забавно, но най-важното е, че днес този процес е достъпен за всеки, който има желание и интерес към това. Апаратът, който изпращаме в космоса, ще бъде най-ярката точка в небето, видим от всяко място на планетата"- заяви ръководителят на проекта Александър Шаенко пред Sputnik News.

"Присъединете се към екипа на проекта ни и скоро ще можете да кажете с гордост: "Тази звезда запалих аз!", завършва призивът на екипа на мисията на страницата им в Boomstarter.

През миналия месец Роскосмос потвърди, че стартът на "Маяк" е планиран едновременно с изстрелването на спътника за наблюдение "Канопус-В-ИК" с ракетата носител "Союз-2".

Иван 02.03 2016 в 11:01 14
От статията разбрах следното:

1. Ще има нов руски спътник.
2. Спътникът ще свети. Силно. За да мотивира младите.

Ок, вече мога да продължа с работата си за днес.
Стефан 02.03 2016 в 00:51 13

Естествено че никаква. Това е глупост от гейбука, тип селфи. Освен дето дори това не става за такива пари. И съвсем не съм сигурен, че някой изобщо ще се съгласи да им го изстреля, дори да си платят наистина за такава орбита. Слънцесинхронни са някои от най-важните разузнавателни спътници, и точно там на никого не трябва космически буклук.
Bodrum 01.03 2016 в 23:35 12
Още през 60-те години американците изстрелват пасвния отражателен спътник "Ехо" който разпъва на орбита голям сферичен балон направен от метализирана радиоотразяваща повърхност, надявайки се че ще го използват като пасивен ретранслатор за руски сигнали.
Не виждам какво е новото в идеята за Маяка освен пъчене в гърдите и съвсем не виждам каква ще е практическата полза
asdasd 01.03 2016 в 23:15 11
Кой ще даде пари на руснак. Най-много да ги изпият и да обяват проекта за провал.
2422 01.03 2016 в 21:08 10
Като гледам мненията на някои тук

всички трябва да мислим

само за голфове

втора употреба.
Стефан 01.03 2016 в 20:41 9

Petko, не обръщай това място на политически кенеф, ако не искаш това да е последния ти пост в този сайт.
Стефан 01.03 2016 в 20:38 8
Няма да успеят. Задачата е по-сложна от лазерните огледала, които се канеха да окачат за противоракетна отбрана, и естествено не можаха да я решат.
Единствената възможна полза от такива неща е, слънчево зайче на земята. За да могат да осветяват при нужда нощем примерно райони на бедствия, или полярните райони за нещо си. Имаше два такива експеримента, и двата пъти чадърите нещо не се доотвориха. Не знам дали още се интересуват.
Petko 01.03 2016 в 20:33 7
Долната чрвена сган се е активизирала и цъка яко минуси. Нещастници. Типично подмолно действие.
XXX 01.03 2016 в 17:11 6
Някъде бях чел, че от НАСА с нетърпение чака руснаците да пуснат в орбита този спътник, за да мога те да пусна техен спътник, който ще бъде изнесен в паралелна орбита под руския и ще дава възможност да се засенчва соларната рефлекция от руския спътник, като така ще дава възможност за визуализиране на различни рекламни лога на различни компании. Към проекта вече били проявили интерес Appl, Nike и др. световни корпорации, които са готови да инвестират милиарди долари за подобна реклама.
Така руснаците ще се кефят, че светлинката в нощното небе е тяхна, а на запад ще печелят от това милиарди от реклама.
Т.е. "няма нищо ново под слънцето" всичко е като от в онзи пророчески виц за луната от времето на старата студена война.
Tisho 01.03 2016 в 14:14 5