08 април 2020

Руският "Прогрес" може би изгоря в атмосферата над Южна Африка (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 06 май 2015 в 10:3715050

Един от роботизираните телескопи на Глобалната руска мрежа "МАСТЕР" е уловил взривяването на товарния кораб "Прогрес M27M" в небето над Южна Африка, според сайта на проекта.

В кратко видео, публикувано от "МАСТЕР" се вижда как на фона на залеза и бързо движещите се облаци над Южна Африка се появява товарният кораб (вляво от вертикалната линия) и бързо се скрива зад облаците.

Този телескоп се намира на 350 км от Кейптаун, oбсерватория Съдърланд. Събитието е станало на 5 май в 20:05 българско време.

На това видеото от телескопа, честно казано, трудно се вижда нещо, но на изображението по-долу с експозиция 5 секунди е показана следата на "Прогрес", получена от телескопа МАСТЕР II. Ясно се вижда промяната в яркостта, вследствие от бързото въртене на "Прогрес" .

От Роскосмос засега не коментират тази информация.

Извънредната ситуация с космическия кораб "Прогрес М-27М" възникна сутринта на 28 април: товарният кораб след старта на ракетата "Союз 2.1а" по неясни засега причини, е изстрелян в непланирана орбита. Свързването с МКС е отменено и Роскосмос решава да потопи кораба, след като контролът на по-нататъшния полет е бил невъзможен.

Text-to-speech function is limited to 100 characters