17 ноември 2019
  •  Говорят медиците

Създадено е устройство за ваксинация без инжекция и болка (видео)

Капсула доставя ваксината през лигавицата на вътрешната страна на бузата

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 13 март 2017 в 10:3320420
Снимка: UC Berkeley/ Stephen McNally

Пациентите един ден ще могат самостоятелно да се ваксинират с помощта на капсула с размер на хапче, която впръсква ваксината в устата, според изследване, доказващо концепцията, проведено в Калифорнийския университет в Бъркли.

Това позволява пациентите да се ваксинират без инжекции и като резултат, без болка, според сайта на университета.

Изследването е публикувано в списание Science Translational Medicine.

Устройството MucoJet представлява цилиндър с диаметър 15 милиметра със 7-милиметрова топчица накрая.

За да се използва капсулата, е нужно да се затисне топчето, което ще пробие мембраната, свързваща двете отделения. В едното от тях има вода, а в другото - сухо химическо "гориво" (лимонена киселина и натриев бикарбонат).

След смесване на веществата и последвалата химическа реакция се генерира въглероден диоксид. Газът увеличава налягането в камерата на горивото, което задвижва малко бутало, което от своя страна подава ваксина от малък отвор с висока скорост.

"Натискът е силно фокусиран, диаметърът на струята е много малък и по този начин тя прониква през слоя лигавица", обяснява екипът. Там ваксината ще срещне имунните клетки, които ще ускорят реакцията на организма към настъпващите патогени.

В момента не са извършени тестове върху хора, но експериментите, проведени върху животни доказват ефективността на този метод в сравнение с обикновените инжекции.

11 ноември 2019 в 00:006131