01 октомври 2022

Вижте колко сложна е траекторията на OSIRIS-Rex, за да стигне до астероида Бену

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 10 август 2022 в 00:01 15180
Скрийншот от анимацията. Кредит: NASA/Goddard/University of Arizona.

На 18 ноември 2018 г. космическият апарат OSIRIS-Rex на НАСА достигна 500-метровия астероид Бену.

Основната цел на OSIRIS-Rex е да събере проби от повърхността на малкия астероид и да ги пренесе на Земята, където да бъдат изследвани лабораторно.

Маневрата "Докосни и тръгни" (Touch and Go - TAG) е извършена на 20 октомври 2020 г. и космическият апарат успява да събере проби от локацията Найтингейл, въпреки че операцията почти убива сондата.

Междувременно OSIRIS-REx се връща на Земята и контейнерът с пробите ще бъде пуснат с парашут в пустинята в Юта, САЩ, на 24 септември 2023 г.

Спускането на OSIRIS-REx на повърхността на Бену на 20 октомври 2020 г. е изисквало много сложна траектория с много корекции на орбитата от пристигането му през 2018 г.

Астероидът с размер 500 метра почти няма гравитация, така че не е било въпрос на влизане в орбита около Бену и след това да се остави на гравитацията да си свърши работата, OSIRIS-REx е разчитал на собствената си тяга да се придвижи към повърхността.

В студиото за научна визуализация на NASA Goddard наскоро създадоха зашеметяваща четириминутна анимация, показваща цялата траектория на OSIRIS-REx около Бену, от пристигането му през 2018 г. до маневрата TAG през 2020 г.

По-долу е видеото.