16 ноември 2019
  •  Говорят медиците

Вижте транзита на МКС по време на слънчевото затъмнение 2017(видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 22 август 2017 в 00:0523320
Снимката е направена от фотографа на НАСА Бил Ингълс от Ross Lake, Национален парк Северни каскади, Вашингтон. Снимка: NASA/Bill Ingalls

Великото американско слънчево затъмнение представи рядка гледка към Международната космическа станция (МКС), докато космическият кораб премина със скорост от 30 000 км/ч. покрай частичното слънчево затъмнение в понеделник, 21 август, 2017 година.

В този видеоклип, заснет с 1 500 кадъра в секунда с високоскоростна камера, Международната космическа станция се вижда в силует, докато преминава пред Слънцето. Заснет е на 21 август 2017 г. край Банер, Уайоминг.

Това съставно изображение, направено от седем кадъра, показва Международната космическа станция, е направена от Джоел Кауски в близост до Банер, Уайоминг.

На борда като част от експедиция 52 са астронавтите на НАСА Пеги Уитсън, Джак Фишер и Ранди Брезник, рРуските космонавти Фьодор Юрчихин и Сергей Рязански и астронавтът  на Европейска космическа агенция Паоло Несполи. Пълното слънчево затъмнение бе видимо в тясна ивица от континенталната част на Съединените щати от плажа Линкълн, щата Орегон до Чарлстън, Южна Каролина. Частично слънчево затъмнение бе видимо в цялия континент Северна Америка, заедно с части от Южна Америка, Африка и Европа.

11 ноември 2019 в 00:006118