20 юни 2019
  •  Говорят медиците

Лятно научно училище в интерактивен детски център през юни

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 22 май 2019 в 14:064340
Снимка: TechnoMagicВаканция

През месец юни, в началото на ученическата ваканция, интерактивният детски център TechnoMagicLand организира #TechnoMagicВаканция. Това е възможност за малките да се включат в едно приключение в света на технологиите.

Съдържанието и методиката на провеждане на #TechnoMagicВаканция-та е разработено специално за особеностите на различните възрастови групи. Занятията, водени от научни и творчески работилници, се провеждат в добре оборудвани зали, между 09:00 и 17:00 часа, като не се забравя, че децата са във ваканция, затова следобед ще могат да се включат в много игри на открито и различни спортни дейности.

Програмата на събитието е в две части. През първата седмица на месеца (03 – 07 юни), децата ще могат да се запознаят с механичните и електронни компоненти на роботите и машините, да разберат как работят механизмите и да се научат да програмират с помощта на Lego. В заниманията се използват комплектите Lego Mindstorms, наложили се като ефективен инструмент за обучението на деца, за да може с познат за децата метод, да работят по нов начин.

Първата част ще бъде посветена на мехатрониката - нова, интердисциплинарна технологична област, която обединява принципите на механиката, електрониката и компютърните науки. Панелът е разработен за деца на възраст между 8 и 10 години, като използва за основа наученото в училище. В рамките на програмата, с прилагане на подхода „учене чрез правене“, децата ще се запознаят с механичните и електронните компоненти на роботите и машините, с което стават част от света на технологиите. В края на курса, децата ще демонстрират уменията на създадените от тях тестови модели и ще получат сертификат за участие в обучението – признание за вложените усилия, постигнатите резултати и стимул да продължат смело напред.

Втората част (17 – 21 юни) ще бъде насочена към природните науки. Дните от седмицата ще бъдат тематично разделени, а именно: химия, математика, физика, технологии.

Чрез серия от експерименти, децата ще наблюдават различни химични реакции, надграждайки теоретичните си знания от училище. В деня за математика малчуганите ще редят кубчето на Рубик, без да използват всичките 43 252 003 274 489 856 000 комбинации, а с помощта на тяхното аналитично мислене, както и ще намерят приложението на математиката в правенето на оригами.

Когато говорим за физика, понякога хвърчат искри! Децата ще могат да се включат в демонстрационни експерименти с електростатичната машина, за да научат каква е разликата между заряд, ток и напрежение. В същия ден ще имат възможността да изработят собствен макет на планетите от Слънчевата система.

В най-интересната и интерактивна част от „ваканцията“, децата ще приложат знанията от предните дни в разработването на научен проект. Като за финал на цялото приключение любопитковците ще построят и програмират сами робот, с който да играят.

След края на програмата децата ще получат сертификат за придобитите знания и умения.

Допълнително информация за програмата може да намерите тук.