25 октомври 2020

НАСА ще направи извънредно изявление за атмосферата на Марс

Нашата прогноза

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 04 ноември 2015 в 10:35 85412
Концепция на художник за ранния Марс. Снимка: NASA

НАСА ни обеща отново да обяви за "ключови научни открития" за Марс този четвъртък в 14:00 EST (21:00 българско време), 5 ноември в централата на агенцията във Вашингтон.

И отново няма никаква предварителна информация за естеството на откритието.

Припомняме ви, че досега американската космическа агенция по същия начин, на извънредна пресконференция съобщи за откриването на много подобна на Земята екзопланета, а само преди месец - че има сериозни доказателства за наличието на солена, течаща вода на Червената планета.

Събитието ще се излъчва на живо по телевизионния канал на НАСА, а може да гледате и стрийма тук.

Единствената информация, по която можем да съдим какво ще бъде откритието, е обявеният състав на участниците в пресконференцията:

• Майкъл Майер (Michael Meyer), водещ учен в програмата за проучване на Марс към централата на НАСА
  • Брус Джакоски (Bruce Jakosky), главен изследовател в Лабораторията за атмосферна и космическа физика (LASP) от Университета на Колорадо, Боулдър и космическия кораб MAVEN (Mars, Atmosphere and Volatile Evolution), който е на орбита около Марс
  • Джаспър Халекас (Jasper Halekas), водещ учен от университета в Айоваи мисията MAVEN
  • Якхъ Донг (Yaxue Dong), член на научния екип в LASP и MAVEN
  • Дейв Брейн (Dave Brain), член на научния екип в LASP и MAVEN

Прави впечатление, че преобладават учени, свързани с космическия кораб MAVEN, който е на орбита около Марс и изучава горната атмосфера на Червената планета.

Космическият кораб носи осем различни сензори на борда си, включително йонен масспектрометър и магнитометър, а според НАСА неговата цел е: "да определи ролята, която е изиграла през времето загубата на летливи вещества от атмосферата на Марс в космоса, давайки възможност да се вникне в историята на атмосферата на Марс и климата, течната вода, а и обитаемостта на планетата".

Последното предизвиква най-много вълнения - любим сюжет от научнофантастичните романи и отдавнашна мечта на уфолозите. Но това най-желано и най-сензационно предположение е и най-малко вероятното.

Тъй като предишният път успяхме на 100% да отгатнем какво ще ни съобщи НАСА, се изкушаваме и този път да дадем прогноза: най-вероятно и заслужаващо специална пресконференция е евентуалното откриване на метан в атмосферата на Марс, което би намекнало, че Червената планета може да е "по-жива" биологично или геоложки, отколкото се смяташе досега.

BlackDog2 04.11 2015 в 21:44 2
Има метан.
Метан се отделя при метаболитни процеси в живи същества или рпи разлагане на органика.
BlackDog 04.11 2015 в 13:21 1