07 декември 2019
  •  Говорят медиците

Новооткрити клетки възстановяват черния дроб, без риск от рак

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 17 август 2015 в 15:5662631

Нови клетки, отговорни за бързото възстановяване на черния дроб са открили учени от Националния институт за здраве и околна среда (NIEHS).

Изследването е представено подробно в списание Cell.

Способността на клетките на черния дроб да се възстановяват бързо винаги е интересувала изследователите. Това е особено важно, тъй като черният дроб е отговорен за прочистването на организма и през него минават всички отровни вещества, които попадат в тялото. На изследването на черния дроб се отделя особено внимание в рамките на програмата Superfund Research Program към NIEHS, която изучава връзката между замърсяването на околната среда и болестите.

Фармаколози, начело с Майкъл Карин (Michael Karin) са изследвали мишки, които дълго време са били изложени на тетрахлорметан - съединение, често срещано в места с химическо замърсяване. Те открили изцяло нов тип клетки, получили названието "хибридни хепатоцити", които пораждат нова чернодробна тъкан по-бързо от нормалните клетки.

Но бързо делящите се клетки винаги носят риск от рак. Учените са отделили хибридните хепатоцити от чернодробната тъкан на мишка и са ги подложили на подробни тестове. Никакви признаци на рак не са се проявили.

"Хибридните хепатоцити не само осигуряват най-ефективната възможност за възстановяване на болен черен дроб, но също и най-безопасният начин да се избегне, водещото до фатален изход спиране на работата на черния дроб след клетъчна трансплантация." - заяви професор Карин в прессъобщението на института.

Поп Дръвчо 17.08 2015 в 17:21 1
Пияниците обаче да не се надяват много.