20 октомври 2021

Сондата Juno изпрати нови снимки отблизо на Ганимед

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 09 юни 2021 в 14:02 19840
Кредит: NASA / JPL-Caltech / SwRI / MSSS

Миналия понеделник космическият изследователски апарат на НАСА Juno прелетя точно покрай Ганимед. Това е най-голямата луна на Юпитер, както и цялата Слънчева система - тя е дори по-голяма от планетата Меркурий.

Най-късото разстояние до спътника Ганимед е било 1068 км. Последният път, когато космически апарат се доближава до него, е през 2000 г., когато сондата Галилео, също на НАСА, прелетя покрай тази луна на Юпитер.

НАСА публикува две снимки, направени по време на полета. Отблизо на тези две снимки се виждат дълги пукнатини на повърхността на Ганимед, пукнатини, които може да са свързани с тектонски разломни линии.

Кредит: NASA/JPL-Caltech/SwRI

Ганимед е една от 79-те луни на Юпитер и заедно с Йо, Калисто и Европа е открита още през 1610 г. от Галилей.

Juno обикаля Юпитер през последните пет години и изследва газовия гигант и неговите луни.

Източник: Spacecraft buzzes Jupiter's mega moon, 1st close-up in years