Ужасии в космоса в нощта на Хелоуин

Ваня Милева Последна промяна на 31 октомври 2019 в 08:00 4756 0

Кредит: NASA/ESA and The Hubble Heritage Team (STScI/AURA), George Herbig and Theodore Simon (University of Hawaii)

Днес е 31 октомври. Традиционно денят, в който се празнува Хелоуин (поне в САЩ, при нас се празнува от няколко години), а купонът е главно в тъмното.

И това неизменно ни препраща до приятни космически снимки на обекти, които изглеждат доста призрачни.

За Хелоуин НАСА пусна два безплатни за изтегляне забавни плакати, които наомнят реклами на филми на ужасите, но определено имат астрономически фокус като екзопланетата HD 189733b и пулсара PSR B1257 + 12, където царят ад и проклятие.

Новите плакати от програмата за изследване на екзопланетите на НАСА представят ужасяващо негостоприемни планети, разположени извън нашата Слънчева системаНовите плакати от програмата за изследване на екзопланетите на НАСА представят ужасяващо негостоприемни планети, разположени извън нашата Слънчева система. Кредит:NASA/JPL-Caltech

Снимката горе на мъглявината на Меропа на Барнард, известна още като IC 349, е облак от междузвезден газ и прах, напомнящ носещи се в небето вещици.

Мъглявината, известна като „Паякът“, свети във флуоресцентно зелено в инфрачервеното изображение от космическия телескоп „Спицер“ на НАСА. Кредит: JPL, Spitzer Space Telescope, NASA

Мъглявината "Конска глава" в инфрачервено изображение от космическия телескоп Хъбъл. Кредит: NASA, ESA и The Hubble Heritage Team (STSci/AURA)

Мъглявината Призракът на Луната (NGC 6781) в съзвездието Орел изглежда като блед, призрачен балон от ектоплазма с голяма, тъмна дупка в центъра на балона.

Jim Misti

Мъглявината Призрак (Шарплес 2-136) е една от най-страховитите в небето. Тя е част от много по-голям молекулен облак в Цефей и блести с отразената светлина на вътрешните си звезди.

T.A. Rector / University of Alaska Anchorage, H. Schweiker / WIYN and NOAO / AURA / NSF

Мъглявината Череп (NGC 246, планетарна мъглявина) в съзвездието Кит е голям, по-скоро слаб обект с четири видими звезди на "лицето си". Тя имитира формата на човешки череп с големи лилави очни кухини и отворена уста.

Adam Block / Mount Lemmon SkyCenter / University of Arizona

Едно от най-забележителните "лица" в нощното небе е мъглявината "Лицето на вещицата" (IC 2118, отразена мъглявина) в Еридан. Ригел, най-ярката звезда в съзвездието Орион и шестата по яркост звезда в небето, която е извън рамката на изображението осветява мъглявината.

NASA / STScI Digitized Sky Survey / Noel Carboni

Мъглявината Смърт (NGC 1999, отразена мъглявина) се намира само на 1° югюгоизток от мъглявината Орион. Много хубава гъста топка с ясно изразена тъмна дупка.

NASA / ESA and the Hubble Heritage Team (STScI)

За многобройните вещици и призраци, които се виждат на космическите снимки ни помага и парейдолията - психологическата реакция, при която виждаме познати обекти в случайни форми - както например виждаме в облаците зайчета, мечета и други животни.