20 октомври 2019
  •  Говорят медиците

Иновативни роботи може да помогнат в търсенето на извънземен живот (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 16 август 2019 в 10:0917690
Снимка: NASA/JPL

Агенцията DARPA започва нов проект Subterranean Challenge, приканвайки специалисти по роботика от САЩ да създадат нови технологии, чрез които бързо да картографират и изучават динамични подземни среди.

DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency) e правителствена агенция за развитие на нови технологии към Министерството на отбраната на САЩ и докато проектът е насочен към военни мисии, от NASA се надяват, че същата технология може да даде основата на бъдещи откривателски мисии на подземни райони като пещери или вулкани на далечни планети.

"Големият въпрос за NASA е има ли живот извън Земята", смята Али Ага (Ali Agha), главен изследовател в лабораторията CoSTAR на NASA, чийто екип ще участва в надпреварата по проекта, работейки в минни тунели под Питсбърг. "Едно от основните места, където да намерим отговори на този въпрос са подземните среди, защото те са изолирани зони, скрити от ултравиолетовите и космическите лъчения".

Екипите трябва да създадат роботи подобни на танкове, дронове и дори катерещи се роботи, които да преодоляват препятствия като по-големи скали или тесни отвори. И докато проектът може да помогне за спасителни мисии на Земята, подобни роботи може да търсят форми на живот и на други планети.

"Ако има друг живот в Слънчевата система, това са най-вероятните места да го открием", смята Ага.

Източник: Futurism - THESE ROBOTS COULD ONE DAY EXPLORE CAVES ON DISTANT PLANETS