11 декември 2019
Категории
  •  Космос
  •  Физика
  •  Науки за земята
  •  Биология
  •  Медицина
  •  Говорят медиците
  •  Математика
  •  Научни дискусии
  •  Разни
FACEBOOK

Езикът на пациент става напълно гладък, сякаш е изгубил вкусовите си папили

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 21 октомври 2019 в 13:2027470
Снимка: Andrew N. Robinson, B.D.S., and John S.P. Loh, M.D.S., M.B., B.S.,The New England Journal of Medicine

Лекарите в сингапурска болница се натъкват на необичаен симптом - езикът на пациент е напълно гладък, сякаш без вкусови папили. Случаят е описан в списание The New England Journal of Medicine. 

Шестдесет и четири годишният пациент отива в болницата с оплакване от болезнени парещи усещания по езика и устните си в продължение на шест месеца. Физическият преглед показва, че мъжът има "атрофирал, еритематозен език със загуба на вкусови папили". 

Кръвните изследвания на пациента са относително нормални, освен изключително ниските нива на витамин B12. Дефицит на този витамин може да се получи по различни начини. Рядко може да се случи заради липса на витамина в храната, но най-честата причина е пернициозната анемия, състояние, при което имунната система атакува здрави клетки в стомаха и така пречи на абсорбцията на витамин B12 от храната. Лекарите диагностицират пациента с пернициозна анемия, откривайки в кръвта му високи нива на автоантитела (тип антитела, които се насочват към собствените белтъци на организма).

Витамин В12 е свързан с метаболизма на всяка клетка в човешкото тяло и развитието на червените кръвни клетки. При дефицит на витамина, тялото изпитва затруднения да произведе достатъчно много здрави еритроцити. Обикновено дефицитът на витамин В12 води до главоболие, слабост, загуба на теглото и болки в гръдната област. Важно е да се отбележи, че прекаленият прием на витамина в случай на нормално здравословно състояние може да доведе до редица други здравни проблеми.

Болящ и възпален език е изненадващо чест симптом за това състояние. Не е ясно защо езикът е толкова силно засегнат от дефицита, но е доказано, че лигавицата на устната кухина е особено чувствителна на липсата на витамин В12. Изглежда, че гладкия вид на езика на пациента е всъщност резултат от възпалението, което раздува езика и създава впечатлението, че вкусовите папили са изчезнали. 

Езикът на пациента вече е в нормално състояние, но заради заболяването му е необходимо да получава месечни инжекции с витамин В12. 

Източник: IFLScience - This Man's Tongue Lost Its Taste Buds And Became Completely Smooth


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Медицина
Всички текстове и изображения публикувани в OffNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.