14 декември 2019
  •  Говорят медиците

Иновативна микроскопска система показва Институтът по молекулярна биология

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 12 ноември 2019 в 10:225670
Снимка: Wikipedia

Иновативно оборудване за микроскопско наблюдение с приложение в биологията и медицината ще бъде представено на 15 ноември от 9:00 часа в Института по молекулярна биология на БАН (ИМБ-БАН). Конфокалната микроскопска система Andor Dragonfly е сред най-съвременните комбинирани системи за микроскопски наблюдения, които предлагат възможности за изучаване на живи клетки чрез суперрезолюция.

Съвременното оборудване е важен модул за Центъра за съвременна микроскопия към ИМБ-БАН, който е част от мащабния общоевропейски проект за изследователска инфраструктура Euro-BioImaging консорциума (http://www.eurobioimaging.eu/).

ИМБ-БАН е координатор от българската страна на проекта, в който участват 14 държави. Институтът е главен изпълнител на националната политика в областта на съвременните методи за получаване на изображения в биологията и медицината (bioimaging).

На представянето на възможностите на новата апаратура е поканен да присъства министърът на образованието и науката Красимир Вълчев. Институтът по молекулярна биология на БАН се намира на ул. "Акад. Георги Бончев", бл. 21.