19 септември 2019
  •  Говорят медиците

Находки от три империи са открити в потънали кораби в Егейско море

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 15 август 2019 в 09:2826500
Снимка: Ephorate of Underwater Antiquities

По протежение на каменистите брегове на остров в Егейско море, морски археолози откриват редица останки от потънали кораби и съкровищата, превозвани на тях.

Находката е открита до крайбрежието на остров Левита в източната част на Егейско море от екип на гръцкото Министерство на културата и спорта и Ефората на подводните антики, гръцката агенция за подводна археология.

На морското дъно са открити останки от пет кораба, по време на 57 групови гмуркания, по протежение на 35 километра от крайбрежието на острова. Според вида на открития товар, учените установяват, че корабите са потънали през различни исторически периоди - от 3 век пр.н.е. до началото на периода на ранното християнство.

Кредит: Ephorate of Underwater Antiquities

Първоначално, изучавайки различните видове амфори, които са били на борда на потъналите кораби, учените идентифицират останки от кораб от 3 век пр.н.е., носил товари от Книдос, островите Кос и Родос, Финикия и Картаген. Открити са и останки от 2 и 1 век пр.н.е., от 2 век сл.н.е и амфори датирани от ранно християнския период.

Освен това, при едно от гмурканията, учените откриват голяма гранитна котва, вероятно датираща от 6 век пр.н.е., забелязана на дълбочина от над 45 метра под морското равнище.

Егейско море е използвано от много култури през вековете, от Древна Гърция, през Римската, Византийската и Османска империя. Следи от тези култури могат да бъдат открити в различните товари, потънали заедно с корабите.

Кредит: Ephorate of Underwater Antiquities

Въпреки това, моретата около егейските острови са трудни за преплуване. Наскоро международен екип изследователи се отправи на експедиция с исторически достоверно копие на тръстикова лодка, за да проверят дали е било възможно за древните хора да достигнат от Египет през Егейско до Черно море.

Не е изненадващ и фактът, че тези находки са лежали стотици години непокътнати на морското дъно, тъй като районът е много слабо населен.

Източник: IFLScience - Centuries' Worth Of Shipwrecks Found On The Coast Of Tiny Greek Island