27 май 2019
Категории
  •  Космос
  •  Физика
  •  Науки за земята
  •  Биология
  •  Медицина
  •  Говорят медиците
  •  Математика
  •  Научни дискусии
  •  Разни
FACEBOOK

Първата електрическа магистрала в Германия захранва хибридни камиони с въздушни кабели (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 09 май 2019 в 09:2311880

Първата електрифицирана магистрала е официално открита близо до Франкфурт, съобщи германското Министерство на околната среда.

Шест специално проектирани камиони от Seimens и Scania сега работят на 5-километровия участък от eHighway, захранван от въздушни кабели. В бъдеще Германия се надява да покрие хиляди километри от своите магистрали с електрически линии, за да направи транспорта в страната екологичен.

„Имаме растеж на трафика, икономиката ни живее от транспорта и затова е важно да продължим напред с новаторски решения“, заяви Рита Шварцелюер-Зутер (Rita Schwarzeluehr-Sutter), парламентарен държавен секретар в министерството.

Късият електрифициран участък по автомагистрала 5 между Дармщат и Франкфурт ще работи в двете посоки до 2022 г., когато приключва тестът. Цялата електрическа енергия за хибридните електрически дизелови камиони идва от възобновяема енергия.

За да могат камионите да се свържат с eHighway, Siemens проектира нов удължаващ се електросъединител, който автоматично се разпъва от покрива на превозното средство, свързвайки се към въздушните електропроводи, когато открие тяхното присъствие. Когато трябва да напуснат електропроводите, камионите преминават към електрически батерии или дизелови двигатели, за да продължат пътуването си. Съединителят също така може лесно да се изключи, ако камионът трябва да изпревари бавно превозно средство и след това бързо да се свърже отново, когато транспортното средство се върне на електрифицираната лента. Според Siemens, eHighway е два пъти по-ефективен от двигателите с вътрешно горене, намалявайки потреблението на енергия и локалното замърсяване на въздуха.

670-волтовите кабели с постоянен ток се изключват автоматично при случайно прекъсване и през зимата системата за предотвратяване на обледеняване трябва да ги поддържа. Два други подобни теста са в ход в Куппенхайм в южната част на Баден Вюртемберг и в Любек в северната част на Шлезвиг Холщайн.

Ако този пилотен тест на стойност 16 долара милиона тръгне добре, Германия се надява да добави надземни кабели на 1000 километра от 13 000-километровата магистрална мрежа на страната. Страната е обещала да намали емисиите си на CO2 с 80% до 2050 г. и обмисля да забрани продажбата на нови автомобили с газ и дизел до 2030 година.

Тестовият участък по германската магистрала е част от проекта ELISA (съкратено от electrified, innovative heavy traffic on the Autobahn - електрифициран, иновативен интензивен трафик по магистралата) и се координира и управлява от Hessen Mobil, федералната държавна пътна администрация.

"Ако искаме да постигнем нашите цели за опазване на климата до 2030 г., това всъщност означава, че трябва да постигнем напредък в този сектор", заключава Шварцелюер-Зутер.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Технологии
Всички текстове и изображения публикувани в OffNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.