18 ноември 2019
  •  Говорят медиците

Касини оцеля след гмурването си в гейзерите на Енцелад

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 29 октомври 2015 в 07:4140291
Гейзерите на Енцелад. Снимка: NASA/JPL-Caltech

Космическият кораб на НАСА Касини завърши успешно ниското си прелитане над спътника на Сатурн Енцелад, минавайки на 30 мили (49 км) над южната полярна област на луната в около 11:22 ч сутринта EDT (18:22 българско време вчера).

Екипът на мисията установи двупосочна комуникация с космическия кораб и днес следобед се очаква да започне предаването на данни. Изображенията се очакват през следващите 24 до 48 часа, съобщи НАСА.

Както вече ви съобщихме космическия апарат на НАСА предприе безпрецедентно гмуркане в облак частици изхвърлени от гейзерите на ледния спътник на Сатурн Енцелад. Целта е да се съберат данни за състава на тези частици, тъй като има сериозни предположения, че на Енцелад има условия за развитието на микробен живот от вида на хемоавтотрофните организми, подобни на някои примитивни бактерии на Земята.

Мисията на Касини-Хюйгенс е съвместен проект на НАСА, ЕКА (Европейската космическа агенция) и Италианската космическа агенция. Лабораторията за реактивни двигатели (JPL) на НАСА в Пасадена, Калифорния, управлява научната мисия. JPL е подразделение на Калифорнийския технологичен институт в Пасадена.

Ленка 29.10 2015 в 11:27 1